Week tegen Armoede 2023

Interactieve Bijeenkomst Energiearmoede

Beeld van de Week tegen Armoede met vork, stekker en huis als illustratie.

De middag staat in het teken van: Luisteren, Leren en Lessen meenemen naar de eigen dagelijkse (werk)praktijk. Welkom zijn al diegenen die dagelijks met hun voeten in de modderige energiearmoede klei staan en zich op dit maatschappelijke thema richten, studenten, docenten en praktijkpartners.

In de Week tegen Armoede 2023 organiseert de landelijke webbercommunity samen met de HAN een bijeenkomst over energiearmoede: een steeds groter wordend probleem in Nederland en daarbuiten. Dit hangt samen met de grote toename van armoede, maar ook met de slecht geïsoleerde staat van woningen. Het beschikken over voldoende energie is geen doel op zich, maar is een middel waarmee mensen een waardig en waardevol leven kunnen leven.

Verkeren in een staat van energiearmoede raakt mensen dus in de kern van hun leven. En daarom is “energie” niet alleen een issue voor het technisch/economische domein maar ook voor het sociale domein. Het vraagt om een integrale transdisciplinaire aanpak.

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Nijmegen
Kapittelweg 33
Nijmegen

Deelname

12.30 - 13.00u Inloop met soep en broodjes
13.00 - 13.45u Korte pitches Energiearmoede

• Anouk Creussen van 75inQ - De relatie tussen gender en (energie)armoede
  • Stefan Erich, coördinator (energie)armoede activiteiten Spijker kwartier Arnhem - (Energie)armoede in de dagelijkse praktijk
  • Ervaringsdeskundige - Leven in en met (energie)armoede

14.00 - 15.30u Interactieve sessies

• Hoe krijgen we zicht op (potentiële) bewoners die met energiearmoede worstelen?
  • Hoe betrekken we bewoners die lastig te bereiken zijn?
  • Hoe werken we als partners optimaal samen?
  • De relatie tussen gender en energiearmoede.
  • Welke nieuwe (professionele) rollen vraagt dit?

15.30 - 16.00u Plenaire terugkoppeling, afsluiting en vervolg

Meer weten?

Week tegen Armoede 2023

De bijeenkomst energiearmoede is onderdeel van de Week tegen Armoede 2023, samen tegen armoede. Leer van elkaar, discussieer en kom in actie. Waarom de Week tegen Armoede? Omdat jouw inzet verschil maakt. Dus, doe jij mee? Bekijk het programma op de speciale pagina over de Week tegen Armoede

Beeld van de Week tegen Armoede met vork, stekker en huis als illustratie.

Stel je vraag

Initiatiefnemers van de Week tegen Armoede 2023 zijn de Zorgalliantie, de Werkplaats Sociaal Domein Arnhem en Nijmegen en de Academie Mens & Maatschappij. Voor vragen over het programma van de week of het symposium Kinderarmoede kun je contact opnemen met ons via: communicatie.amm@han.nl

Wil je jouw verhaal met ons delen? Ook dat kan via onderstaande button!

Ivakanka en Anouk helpen bij balie open avond