Een glazen bol met een stad op een hand met kleurige achtergrond lichtjes

Op donderdag 21 september aanstaande organiseert het lectoraat Logistiek en Allianties de tweede editie van Unboxing Logistics. We kijken vooruit. Hoe ziet onze regio er in 2040 uit? Wat betekent dat voor ons logistieke denken en logistieke concepten?

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Arnhem
Ruitenberglaan 31
Arnhem

Deelname
Deelname is gratis als je je vooraf aanmeldt.

​Dagvoorzitter: Brigitte Faber

• 09:30  –  10:00 uur       Inloop met koffie, thee en iets lekkers
  • 10:00  –  10:45 uur       Plenaire aftrap
  • 11:00  –  12:00 uur       Keynote Ruimte voor Logistiek
  • 12:15  –  13:00 uur       Parallelsessies (met een aftertalk met de keynote)
  • 13:00  –  14:00 uur       Lunch
  • 14:15  –  15:00 uur       Parallelsessie (met een workshop voor studenten i.s.m. sv Procura)
  • 15:15  –  16:15 uur       Keynote De ouder wordende samenleving
  • 16:30  –  17:15 uur       Parallelsessies (met een aftertalk met de keynote)
  • 17:15  –  18:15 uur       Afsluiting met een netwerkborrel
Een glazen bol met een stad op een hand met kleurige achtergrond lichtjes

We kijken vooruit

Logistieke innovaties en logistieke concepten kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan de antwoorden op maatschappelijke uitdagingen. Maar logistiek staat niet op zichzelf. En daarom kijken we tijdens Unboxing Logistics over de grenzen van de logistiek heen. Vanuit verschillende invalshoeken kijken we vooruit. Hoe ziet onze regio eruit in 2040? En wat betekent dat vergezicht voor ons logistieke denken en de logistieke innovaties? En welke kansen biedt het datagedreven werken van nu ons hierbij? Waar moeten we rekening mee houden bij het opleiden van de toekomstige logistieke professional?

We nodigen je van harte uit om mee te denken, vragen te stellen, ideeën en oplossingen voor te leggen. We kijken uit naar je komst.

Gespiegeld. man in pak met verrekijker.

Onze sprekers

We zijn er bijzonder trots op dat onder andere deze mensen een bijdrage leveren aan ons programma.

• Yvonne de Haan, CvB-lid van de HAN
  • Rens Wijnakker, FABRICations
  • Bram Kin, HAN
  • Luc van de Sande, RU
  • Dennis Moeke, HAN
  • Sjoerd Emonts,  BeBright
  • Ralf de Haan, PON

Uitgelicht

Zowel in de ochtend als in de middag hebben we een boeiende keynote die – zoals beloofd – over de grenzen van de logistiek heen kijkt. De overige sessies zijn minstens net zo boeiend! We brengen er graag een paar voor het voetlicht.

Mini-event

Tijdens Unboxing Logistics vindt er een mini-event plaats van de spronggroep KANSEN MET DATAMet het lectoraat Supply Chain Finance van de Hogeschool Windesheim werken we met de consortiumpartners in dit project eraan om datagedreven werken toegankelijk te maken voor het regionale mkb.

Ralf de Haan, directeur Data & Analytics bij Pon, deelt hoe het DataLab de verschillende Pon-afdelingen ondersteunt bij het ontwerpen en verankeren van datagedreven werk. Vervolgens gaan we in een interactieve workshop zelf aan de slag met data

DAC Café

Het DAC Café kan niet ontbreken tijdens Unboxing Logistics. Dit initiatief van het Netwerk DAC zorgt voor inspirerende verhalen uit de praktijk. Professionals vertellen over de weg van hun organisatie naar datagedreven werken. Wat hebben ze als eerste opgepakt? En met welk doel? Welke lessen hebben ze geleerd? En, wat zijn de ambities? In de eerdere edities van het DAC Café is er ruimhartige kennis gedeeld en bevlogen gediscussieerd over het werken met data en het 'onderbuikgevoel'. Tijdens deze speciale editie van het DAC Café zal dat niet anders zijn! Ben je erbij?

Meisje houdt een bord vast met het woord 'open' erop.

Voor wie

Unboxing Logistics is interessant voor:

• (logistieke) ondernemers
  • beleidsmakers
  • onderzoekers
  • studenten
  • docenten

Unboxing Logistics - the movie

Alvast inspiratie opdoen? Bekijk hier nog eens de aftermovie van de eerste editie van Unboxing Logistics

Partners

We zijn trots te kunnen vermelden dat we Unboxing Logistics ook dit jaar in samenwerking organiseren met de Studievereniging Procura.

Heb je vragen over Unboxing Logistics? Neem dan gerust contact met ons op.

doos met in de deksel de titel van het festival unboxing logistics