Nieuw economisch denken voor de financieel professional

HAN-symposium 'Als alleen geld niet meer leidend is'

522451 Foto waarop een man een luchtgordijn van opentrekt waardoor er licht komt! Beeld voor een nieuw economisch denken, thema van het symposium.

Financieel professionals, docenten, studenten en alumni - van harte uitgenodigd op dinsdag 20 juni voor het symposium 'Als alleen geld niet meer leidend is | Nieuw economisch denken voor de financieel professional'.

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Arnhem
Ruitenberglaan 26
Arnhem

Deelname
Deelname is kosteloos

Nieuw economisch denken

Wat kan de rol zijn van de financieel professional in de huidige wereld met alle uitdagingen die op ons afkomen? Hoe komen we tot een andere manier van economisch denken, waarin financiële waarde niet meer de enig leidende is?

Eerst plenair en daarna in deelsessies presenteren we resultaten van ons onderzoek (lectoraat Futureproof Control en de Kenniskring), gaan we dieper in op casussen en halen we praktijkervaringen en ideeën op.

In één middag bieden we jou perspectief op anders denken, sturen, verantwoorden en adviseren. We kijken uit naar jouw aanwezigheid en inbreng! Je kan je alvast aanmelden, dan ben je verzekerd van een plaats in de zaal (auditorium HAN-campus Ruitenberglaan 26, Arnhem).

• 13:30 Ontvangst met koffie en thee*
  • 14:00 Welkom en inleiding | Willem Leijten, directeur Academie Financieel Economisch Management
  • Sprekers
    1. Integraal denken en de nieuwe economie | Paul van der Lecq en Paul Brouwer
    2. Sturen op meervoudige waarde | Koos Wagensveld en Egbert Willekes
    3. Integraal adviseren aan het MKB | Fred de Jong
  • Pauze​
  • Subsessies ► Zie verderop in deze uitnodiging
  • 17:00 Plenaire afsluiting | Koos Wagensveld en Fred de Jong
    17:15 Netwerkborrel
    18:30 Einde

Het is niet toegestaan om consumpties te nuttigen in de zaal. Graag bieden we je vooraf een kopje koffie of thee aan, je bent hiervoor vanaf 13:30 uur van harte welkom!

3 Rondes subsessies, keuze uit 7

Tijdens de tweede helft van de middag kun je drie subsessies volgen, waarbij je ter plekke kiest uit de volgende:

1. Anders sturen en rapporteren: impact CSRD op mkb | Robert Betsch en Gerhard Schuil
  2. Anders creëren van waarde in de maakindustrie met circulaire businessmodellen | Carola Keesom
  3. Anders organiseren van business ecosystems | Frank de Feijter
  4. Anders kijken naar duurzame businessmodellen; hoe doet een ziekenhuis dat? | Theo van Houten en Inge Nieuwenhuis-Krabbenborg
  5. Anders sturen op zorg | Ger Sluman
  6. Anders spelen met fiscale instrumenten | Marieke Wittenhorst en Johan Roest
  7. Anders registreren, slimmer sturen en duurzaam innoveren: management control 2.0 | Henk Ruiter in samenwerking met 2 studenten
Foto van een man die een luchtgordijn opentrekt: het wordt licht!
  • Foto-opnames bij event
Bij dit event worden foto-opnames gemaakt. Door deel te nemen aan het event geef je de organisatie toestemming om beelden waar je op staat te gebruiken voor communicatiedoeleinden. Wanneer je niet wenst te worden vastgelegd, kan je dit melden bij de organisatie.