87506 kind raakt zorgrobot aan iXbites

Kom jij 25 oktober naar het KEI festival? Een middag boordevol kennis en inspiratie vanuit het KEI innovatienetwerk. KION kinderopvang werkt samen met ROC Nijmegen en HAN aan innovaties in de kinderopvang. Wij zorgen voor een keynote en je kunt diverse workshops volgen.

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Nijmegen
Kapittelweg 33
Nijmegen

Deelname
Gratis

De kinderopvangsector vraagt om vernieuwingen en om een inclusief pedagogisch klimaat.

Het programma

Het programma start om 13.00 uur en duurt tot 17.00 uur. Inloop en ontvangst is vanaf 12.30 uur. Tijdens de plenaire opening nemen project leiders, Maartje Peters (ROC Nijmegen) en Carla Cornelissen (HAN) je mee in het KEInetwerk. De keynote wordt verzorgd door mediacoaches Anneke van Soest en Heidi Linschoten. Zij weten alles over mediawijsheid en mediaopvoeding. En het stimuleren van mediawelzijn en digitale geletterdheid van kinderen, opvoeders en professionals.  Ook heb je keus uit workshops over onze drie deelprojecten:

Leren op Locatie (LOL)
Hoe leren studenten op locatie binnen de kinderopvang?
Inzet van digitale middelen in de kinderopvang
Hoe gaan kinderen op technisch bekwame, creatieve, analytische en reflectieve wijze om met technologie?
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Hoe leiden we (toekomstige) professionals op om te voldoen aan de VVE kwalificatie- en kwaliteitseis?

Meer informatie over de verschillende workshops vind je hieronder.
Kinderopvang kind met blokken

Over het programma

Na de plenaire opening en de keynote bieden we 2 workshoprondes aan. Bij je inschrijving geef je 3 keuzes door. Bij je aanmelding ontvang je een flyer met daarop de workshops die je gaat volgen.

Voor wie?

Voor deze middag zijn docenten, pedagogisch professionals en geinteresseerde studenten van de drie partijen KION kinderopvang, ROC Nijmegen en de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen uitgenodigd!

Wil je meer weten over het KEI innovatienetwerk? Check de website.

Kinderopvang kind met blokken
522455 Logo kei project