Masterclass

Digital twin in de waterwereld

417052 Dijkwerkzaamheden. SRM.

Ben je docent, student of partner van de HAN en ben je benieuwd wat er in de waterwereld mogelijk is met de digital twin techniek? Volg dan de masterclass van onderzoeker Maarten Podt.

Digital twin is nieuw binnen de waterwereld, maar met deze techniek kunnen we op dijkgebied voorspellend en gerichter de hoogwaterveiligheidstaak uitvoeren.

Digital twin

Een digital twin is een digitale kopie van de werkelijkheid, waarin alle informatiestromen van verschillende inwinningsbronnen samenkomen. Door toepassing van sensoren in en op dijken wordt een continue informatiestroom tussen de digitale kopie en de werkelijkheid gecreëerd. Dit zorgt voor meer inzicht in de verschijnselen die zich op, onder, in en rond dijken afspelen Maarten: “Een veelbelovende ontwikkeling waar we studenten graag op voorbereiden, dus reken maar dat we ze betrekken bij dit onderzoek.”

Snelle info

Datum en tijd