2013fde0-0cf1-11ee-a61e-02565807075b studenten-straatbeeld-Japan

Van 13 t/m 29 oktober 2023 organiseren Zorgalliantie & Krachtige Kernen en de Academie Built Environment (HAN) een studiereis voor onze partners uit het werkveld naar het land van de rijzende zon: Japan. Op dinsdag 21 maart en 9 mei is er een masterclass over Japan.

Meer dan 50.000 mensen zijn er ouder dan 100 jaar. Door de vergrijzing zijn er meer huisdieren dan kinderen, capsule hotels is er het antwoord op ruimtegebruik in de grote steden. Het magische land waar Westerse en Oosterse werelden samenkomen.

Waarom Japan?

Japan behoort net als Singapore, Taiwan en Hongkong al jaren tot één van de meest ontwikkelde landen in Azië. Strakke wolkenkrabbers, boeddhistische monumenten en traditionele paleizen wisselen elkaar af. De basisvoorzieningen zoals de ziekenhuizen en slaapaccommodaties zijn er net zo modern als in Nederland. Het land kent echter daarnaast nog vele traditionele, Oosterse invloeden: respectvol, hiërarchie bewust, aandacht, stiptheid maken dit land tot een fraaie mix van moderniteit en traditie, en dan hebben we het nog niet over het altijd verse eten.

Het programma bestaat uit 2 delen.

Voor wie?

De reis is bijvoorbeeld interessant voor beleidsmedewerkers, managers of projectleiders.

Snelle info

Datum en tijd

Vasim

Nijmegen

Deelname

Meer weten

Wil je meer weten over hoe men omgaat met de snelle vergrijzing in Japan? Of heb je belangstelling voor de ontwikkeling van Japanse architectuur en stedenbouw? Meer weten over de reis zelf of wil je alvast inspiratie opdoen? Neem gerust contact op met Dort Spierings.

Masterclass Japan – Zorgalliantie

Meer over de studiereis