Opening Allesbinder; Jouw favoriete plek in de wijk

479133 Het oude Nyma

In deze donkere dagen kunnen we wel een feestje en wat inspiratie gebruiken. Dat gaan we doen! Allesbinder nodigt je uit voor het openingsfeest op woensdagmiddag 25 januari 2023 op het nieuwe NYMA-terrein.

Snelle info

Datum en tijd

Vasim

Nijmegen

Deelname

De Allesbinder, jouw favoriete plek in de wijk!

Met betrokkenen uit Oud-West vieren we de opbrengst van onze projecten en maken we samen nieuwe plannen voor het Waterkwartier en de Wolfskuil. Meer groen in de wijk en mogelijkheden voor ontmoeting doen een mens goed. Docent Loorbach van de Erasmusacademie in Rotterdam zegt dat investeren in goede sociale contacten helpt om de complexe vraagstukken van vandaag aan te pakken. Dus kom naar het feest en prik met een vlaggetje jouw favoriete plaats op de kaart van Oud-West. Iedereen uit Oud-West kan een steentje bijdragen om ruimte voor contacten en ontmoeting te creëren. Samen feestvieren helpt, want het vieren van successen stimuleert het geloof in eigen kunnen en maakt ons hoopvol.

Programma

Willem-Paul Nijs is de dagvoorzitter, door zijn energieke stijl belooft het een boeiende en speelse middag te worden. Meer informatie over het programma vind je hieronder.

1. 13:30

Welkom, prik je favoriete plek op de kaart in Oud-West

De koffie en thee staat voor jullie klaar! Wij zorgen voor een kaart van Oud-West en vlaggetjes. Zet je vlaggetje op jouw favoriete plek! Zo komen we erachter wat de meest favoriete plekken zijn in de wijk.

2. 14:00

Onthulling kunstwerk

Studenten van de HAN hebben samen met de werknemers een vlag ontworpen voor het vlaggenmonument uit 1953. Het kunstwerk onthullen ze in samenwerking met de gemeente Nijmegen.

3. 14:15

Toelichting foto-expositie

In diverse ruimten van het NYMA vind je bijzondere foto's. De foto’s brengen de opbrengst van de verschillende Allesbinder-projecten in Oud-West in beeld. Bijvoorbeeld de verbindende kerstsoep-activiteit met medewerking van de kinderen van de basisscholen van Oud-West en het ‘Prettige buren’-project met de omwonenden van het NYMA-terrein.

4. 14:30

Jouw favoriete plek in de wijk door Annica Brummel

Goede sociale contacten zijn belangrijk voor onze gezondheid en ze zorgen voor leefbare en veerkrachtige buurten. Allesbinder draagt daaraan bij en organiseert voor alle betrokkenen van Oud-West een groot feest. Annica Brummel doet een voorzet met de presentatie ‘Jouw favoriete plek in de wijk’. Annica is onderzoeker bij de HAN en deed diverse onderzoeken naar waardevolle plekken in de wijk en het ontstaan van sociale contacten.

5. 15:30

In gesprek met het buurtpanel

Bewoners uit het Waterkwartier en de Wolfskuil gaan met ons in gesprek. De inzichten uit het gesprek zetten we om in actie.

6. 16:30

Borrel met hapjes & drankjes

Dans mee met livemuziek van Waterman. De band bestaat uit studenten van de HAN. Wij zorgen voor lekkere hapjes en drankjes.

Meer weten?

Contact

De feestelijke opening van de Allesbinder wordt georganiseerd door HAN-studenten in samenwerking met Ellen Dingemans, wijkdocent namens de HAN bij Allesbinder. Wil je meer weten over de feestelijke heropening neem dan contact op via onderstande button.

Adres Vasim / Allesbinder:
Winselingseweg 41
6541 AH Nijmegen