Header voor de onderwijsdagen van maart 2023

De Onderwijsdagen is hét evenement voor en door onderwijsprofessionals. Van maandag 20 maart tot en met donderdag 23 maart 2023 bieden we activiteiten aan in het thema 'Vandaag opleiden voor morgen'.

Snelle info

Datum en tijd

De locatie is nog niet bekend

Deelname

Vandaag opleiden voor morgen

In onze snel veranderende samenleving en wankele wereld is het de vraag hoe en waarvoor we onze jongeren opleiden. Sta jij wel eens stil bij deze vragen? Als individuele docent is het antwoord waarschijnlijk ongrijpbaar, maar als we samenwerken in het onderwijs, dan vinden we tastbare manieren om met deze kwesties om te gaan.

Graag bieden we jou en je collega's de ruimte om over het onderwijs van vandaag én morgen na te denken. Daarom organiseren we samen met de Radboud Universiteit, Radboudumc en ROC Nijmegen het vierdaags evenement ‘De Onderwijsdagen’. Het evenement vindt plaats van 20 maart tot en met 23 maart 2023 en is gratis te bezoeken door alle docenten, onderwijsonderzoekers en ondersteuners in het regionale mbo, hbo en wo.

Programma

Tijdens De Onderwijsdagen staan we met keynotes, workshops en andere activiteiten stil bij wat de veranderende wereld van onze studenten en ons onderwijs vraagt.

We zullen transities in onze samenleving duiden, proberen trends in het onderwijs tastbaar te maken en zoomen in op de docent als levenlanglerende en de relatie tussen student en docent. Het aanbod is divers: live op onze campussen, online, en we hebben dag- en avondactiviteiten.

Door de unieke samenwerking met andere regionale onderwijsinstellingen, bieden we je een afwisselend programma aan. Centraal staan kennisuitwisseling, het opdoen van nieuwe inzichten en samen met collega's nadenken over passende vormen van onderwijs.

Sessies door HAN-collega's

Deze sessies worden verzorgd door HAN-collega’s en mag je zeker niet missen.

Aanmelden

De Onderwijsdagen maken gebruik van het online platform Tactile om je aan te melden. Hier vind je bovendien alle informatie over het programma (klik hier voor het overzicht in pdf).

Download ook de app zodat je tijdens De Onderwijsdagen je digitale ticket, het programma en de routeplanner onder één knop bij elkaar hebt.

Banner Onderwijsdagen 2023

Keynote speakers

Eva Beltman

Eva Beltman is Socioloog en Bedrijfskundige en werkt als trendwatcher binnen de HAN University of Applied Sciences. Vanuit haar rol signaleert en analyseert zij trends in onze maatschappij die van invloed kunnen zijn op onderwijs en jongeren. Zij adviseert opleidingen en bestuurders over hoe zij hierop kunnen reageren. In haar keynote Future fit blijven zal Eva enkele impactvolle transities duiden en de verbinding maken met hoe wij hier met en in ons onderwijs op kunnen reageren.

Keynote speaker Eva Beltman tijdens de Onderwijsdagen

Lisa Westerveld

Lisa Westerveld is Tweede kamerlid voor GroenLinks en heeft onder meer onderwijs en jeugdzorg in haar portefeuille. Zij is alumna van de Radboud Universiteit en studeerde Filosofie. Tijdens De Onderwijsdagen zal Lisa het thema Vandaag opleiden voor morgen belichten vanuit het perspectief van de samenleving in relatie tot het onderwijs.

Iedereen wil het beste onderwijs voor jongeren. En hulp voor jongeren die dat nodig hebben. Maar toch hebben jongeren, ouders en professionals op allerlei manieren last van bureaucratische schotten die juist zijn ontworpen om groei en ontwikkeling te faciliteren. Het resultaat: jongeren die uit het systeem vallen en professionals die stoppen omdat ze hun werk niet kunnen doen. Hoe kan het dat systemen die goed zijn bedoeld toch zo anders uitpakken? En hoe kan een andere politiek hier verandering in brengen?

Keynote speaker Lisa Westerveld tijdens Onderwijsdagen

Jan Bransen

Jan Bransen is Academisch Leider van het Radboud Teaching and Learning Centre en Hoogleraar Filosofie van de Gedragswetenschappen. Onder de titel Virtuous Ignorance zal hij de loftrompet steken over de leraar die eeuwig student blijft, die zich blijft ontwikkelen en die, net als Socrates, een deugd weet te maken van het gegeven dat hij het ook niet weet.

Keynote speaker Jan Bransen tijdens Onderwijsdagen

Linda Frietman

Linda Frietman is afgestudeerd in de richting hbo Management&Organisatie en is CEO en oprichter van iamprogrez. Ook is zij oprichter en Chief Imagineer Minecraft Education Skill Builder

In haar keynote gaat Frietman in op de razendsnelle veranderingen op de arbeidmarkt en digitale transformaties bij bedrijven. Bedrijven kijken hierdoor steeds meer en nadrukkelijk naar soft skills & competenties in plaats van naar diploma's. Hoe kan educatie hierop inspringen en waar ligt de innovatie?

Keynote speaker Linda Frietman tijdens Onderwijsdagen