Dialoogcafé Inclusief onderwijs en werk

e0976c6e-0cec-11ee-9137-02565807075b Internationale studenten praten met levels educatie schuin
  • Slim
  • Schoon
  • Sociaal
  • Slim
  • Schoon
  • Sociaal

Het volgen van een opleiding of het hebben van werk helpt om je plek te vinden in de maatschappij. En dat vergroot de kans op een gezond en gelukkig leven. Graag gaan we met elkaar in gesprek over inclusie en het creëren van mogelijkheden voor iedereen.

Als je gezondheidsproblemen, een lichamelijke of psychische beperking hebt of op andere manieren uitsluiting ervaart, kan dit je belemmeren om mee te doen in het onderwijs en op de werkvloer. Wat is er nodig om de HAN een plek te maken voor iedereen? Wat is er nodig om inclusief te werken? Wat heb je nodig als student? Als docent? Als collega? Als teamleider? En hoe kan de organisatie hierin ondersteunen?

Tijdens deze bijeenkomst gaan we met elkaar in gesprek aan de hand van stellingen. Vervolgens zullen een student en een medewerker vanuit hun eigen ervaringsperspectief een reflectie geven op deze stellingen. We sluiten af met de formulering van een toekomstperspectief. Wat hebben we nodig van elkaar, vanuit de organisatie en vanuit beleid? En welke stappen kunnen we zetten om dit te bereiken?

Als HAN Fair Health - Sociaal werken we aan dit thema ‘Inclusief onderwijs en werk’. Dat kan niet zonder onze studenten en medewerkers. Daarom hebben we jou nodig bij het gesprek over dit relevante maatschappelijke probleem.

Meld je nu aan.

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Nijmegen
Kapittelweg 33
Nijmegen

Deelname
D5.06

7-10 november 2022

Week van Inclusie

Deze dialoogsessie is onderdeel van de Week van Inclusie op de HAN. Kan iedereen mee doen aan de maatschappij op een manier die past? Wanneer wel en wanneer niet? Wat vind jij? Is de HAN inclusief? We organiseren de Week van Inclusie om samen het gesprek aan te gaan over inclusie. Want inclusie verdient onze aandacht, doe en praat mee in deze week!

451182 Handen in een kring vormen samen een ster. metafoor voor inclusie
Sociaal

Over Fair Health

De HAN werkt samen met onderzoekers, studenten en partners aan het verkleinen van gezondheidsverschillen.

Deze thema's staan centraal:

• Betere sociaaleconomische positie (dialoogcafé 11 okt.)
  • Inclusief onderwijs en werk (dialoogcafé 10 nov.)
  • Gezondheidsbevorderende leefomgeving en leefstijl (dialoogcafé 2023)
  • Toegankelijke informatie en voorzieningen (dialoogcafé 2023)

Voor elk thema gaan we met onze (werkveld)partners in gesprek.
Interesse in een van de andere dialoogcafés? Laat het ons weten (fairhealth@han.nl).

Focusgebied

Fair Health - Sociaal

Mensen met een laag opleidingsniveau of inkomen leven korter en voelen zich minder gezond. Daar willen we met Fair Health - Sociaal verandering in brengen. Hoe? Door in onderwijs en onderzoek aandacht te vragen voor die verschillen. We verbinden alle kennis die de HAN in huis heeft en betrekken partners uit de praktijk. Samen kunnen we verschil maken.

Health vrouw man diversiteit focus zwaartepunt HAN