Samenwerken in meervoudige allianties Studiemiddag Lectoraat Werkzame Factoren in de Jeugd- en Opvoedhulp

237752 jongen in park die hand van ouder vasthoudt

Het Lectoraat Werkzame Factoren in de Jeugd- en Opvoedhulp organiseert op donderdagmiddag 30 juni een inspirerende studiemiddag rondom het thema meervoudig alliëren. Hoe realiseer je goede samenwerkingsrelaties met meerdere personen binnen en rondom een gezin?

Een alliantie is een samenwerkingsrelatie tussen hulpverlener en cliënt. Meervoudig alliëren is het aangaan van een samenwerkingsrelatie met verschillende mensen in en rond een familie. Het realiseren van een goede samenwerking is een complexe en onderschatte activiteit. Onderzoekers en studenten in het Lectoraat Werkzame Factoren in de Jeugd- en Opvoedhulp doet hier onderzoek naar.

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Nijmegen
Kapittelweg 33
Nijmegen

• We starten de middag om 12:00 uur met een gezamenlijke lunch
  • Studenten die bij het lectoraat afstuderen presenteren hun eindproducten. Zij hebben als onderdeel van hun afstuderen intensieve observaties uitgevoerd naar meervoudige alliëren in gezinstherapeutische settingen.
  • Aansluitend gaan we met elkaar in gesprek over wat de resultaten uit de afstudeerprojecten betekenen voor het onderwijs, het onderzoek en het werkveld. Wat kunnen we hiervan leren? Wat is de waarde voor het werkveld, het onderwijs en het onderzoek? En hoe gaan we hier mee verder?

Voor wie?

Deze middag is toegankelijk voor studenten, docenten, kenniskringleden, professionals uit het werkveld en andere geïnteresseerden in het onderwerp.

Locatie en aanmelden

De studiemiddag vindt plaats in lokaal D3.05C op de Kapittelweg 33 te Nijmegen.​

Wilt u deze bijeenkomst bijwonen? We hebben plek voor 25 personen. De toelating verloopt op volgorde van aanmelding, dus wees er snel bij. Aanmelden kan vóór maandag 27 juni via: steffi.geenen@han.nl graag uw naam en functie vermelden. Deelname is gratis.

We hopen jullie te zien op 30 juni!