Thema-event: De strijd om talent in de accountancysector

Kom woensdag 25 mei naar het thema-event over de arbeidsmarkt in de accountancysector. Vertegenwoordigers van accountantskantoren, accountancystudenten die werkzaam zijn en (in deeltijd) studeren bij de HAN en docenten van de HAN zijn van harte welkom. Praat mee, denk mee en laat je inspireren!

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Arnhem
Ruitenberglaan 31
Arnhem

Deelname
Gratis

De vraag naar accountants is groot. Erg groot. Jonge accountants worden regelmatig benaderd. Door kantoren, maar ook steeds vaker door het bedrijfsleven. De motivatie voor het beroep is door de jaren heen sterk veranderd. Dat merken wij als opleider ook. Er lijkt een mismatch tussen verwachtingen van studenten en de manier waarop werkgevers goed personeelsbeleid denken te voeren. 'Het tekort aan accountants vraagt om modernisering van het partnermode', zo concludeerde ING onlangs in een studie. Er moet dus iets veranderen. Maar wat? Wat kunnen we als kantoor, als student of als onderwijsinstelling doen om vraag en aanbod beter op elkaar af te stemmen? Kortom: tijd om met elkaar aan tafel te gaan!

Prikkelende aftrap

Han Mesters: veranderingen op de arbeidsmarkt

Han Mesters zal ons op prikkelende wijze meenemen in de veranderingen op de arbeidsmarkt. Han is bij ABN AMRO actief in de zakelijke dienstverlening maar vooral bekend om zijn columns ‘Human Capital: het enige kapitaal dat er toe doet’ en ‘Hoe win je de war on talent in 2021’.

Programma 17.00 - 20.00 uur

Locatie:  Han campus, Auditorium, Ruitenberglaan 31 in Arnhem

• 16.30 - 17.00 uur: inloop
  • 17.00 - 20.00 uur: programma
  • Welkom door Peter Kuppen (coördinator post-hbo AA opleidingen)
  • Uitkomsten arbeidsmarktscan onder kantoren en studenten
  • Prikkelende aftrap door Han Mesters: veranderingen op de arbeidsmarkt
  • 18.00 - 18.30 uur: pauze met broodjesbuffet en soep
  • Discussietafels (aantal rondes)
  • Wrap-up
  • 20.00 uur: start borrel

Discussietafels

Praat mee, luister en laat je inspireren. Je kiest ter plekke. Er zijn meerdere rondes.

1. Als medewerkers een 9-5 mentaliteit hebben is dat helemaal geen probleem.
  2. Het moet maar eens afgelopen zijn met het sturen op declarabele uren.
  3. De trek naar het bedrijfsleven is groot, daarom moeten we ons werk veranderen.
  4. Het werk wordt pas echt leuk als je trusted advisor wordt van een aantal klanten.

Voor wie is het thema-event?

Het thema-event 'De strijd om talent in de accountancysector' is speciaal voor professionals bij accountantskantoren en in het bijzonder voor:

• vertegenwoordigers van accountantskantoren in de regio Arnhem / Nijmegen;
  • studenten die werkzaam zijn en (in deeltijd) studeren bij de HAN (4e jaars bachelor Accountancy of post-hbo AA opleiding);
  • docenten van de HAN.

We zien uit naar jullie komst!

Bereikbaarheid:
De HAN, Ruitenberglaan 31 in Arnhem ligt op loopafstand van treinstation Arnhem-Presikhaaf en heeft voldoende eigen parkeerplaatsen.

Organisatie:
HAN - Academie Financieel Economisch Management
Vragen? Stuur dan een mail naar Peter.kuppen@han.nl

Ontvang je onze nieuwsbrief al?
Blijf je graag op de hoogte van events, startdata en ander nieuws?
Meld je dan aan voor de nieuwsbrief Accountancy en Controlling deeltijdopleidingen.