Een gezonde bodem onder een toekomstbestendige landbouw Circulaire Oogst 11

299921 Graan, graanveld (Nico Hoeijmans)

Op 27 januari bent u van harte welkom bij de 11e editie van Circulaire Oogst. De traditionele afsluiting van de transitieprojecten uitgevoerd door studenten van de minor Circulaire Economie in co-creatie met onze werkveldpartners. Thema: 'Meervoudige waardecreatie in de agrarische sector'.

Snelle info

Datum en tijd

Deelname
Deelname is kosteloos

Livestream vanuit Posttheater Arnhem

359410 Beeld voor Circulaire Oogst 11

Een goede balans voor de Nederlandse land- en tuinbouw

De transitie naar een duurzame samenleving vraagt in de komende jaren veel van de Nederlandse land- en tuinbouw. De consument heeft behoefte aan eerlijke en gezonde producten. Natuurbeschermers verwachten van de landbouw een bijdrage aan biodiversiteitsherstel. De industrie vraagt om meer biobased materialen en al deze activiteiten moeten samenkomen in een toekomstbestendig business- en verdienmodel voor agrarische ondernemers. Hoe vinden we hierin de juiste balans? Alles begint met een gezonde bodem!

Tijdens de 11e editie van de Circulaire Oogst belichten we dit onderwerp vanuit verschillende invalshoeken en gaan we op zoek naar verbinding. Experts nemen u mee in de laatste ontwikkelingen en mogelijkheden. Studenten delen hun oogst van de transitieopdrachten waar zij het afgelopen half jaar aan hebben gewerkt.

De Circulaire Oogst is de traditionele afsluiting van de minor Circulaire Economie van het Centrum Meervoudige Waardecreatie.

Live of online

Het event vindt plaats in het Posttheater in Arnhem. Afhankelijk van de dan geldende coronamaatregelen kunt u het event live of online bezoeken.

Aanmelden kan via bovenstaande link en via de website van HAN Centrum Meervoudige Waardecreatie: www.han.nl/cmw.

In aanloop naar de Circulaire Oogst zullen we u informeren over de mogelijkheid om al dan niet live aanwezig te zijn.

Graag tot donderdag 27 januari!

Een gezonde bodem onder een toekomstbestendige landbouw!

Expertisecentrum

Centrum Meervoudige Waardecreatie

Meervoudige waardecreatie is een organisatiestrategie, waarin een organisatie met haar activiteiten niet uitsluitend financieel-economische waarde creëert, maar ook expliciet aanstuurt op de realisatie van sociaal-maatschappelijke en ecologische waarde.

In de praktijk leidt een dergelijke strategie tot een ‘triple win’: winst voor de aandeelhouders, winst voor de andere stakeholders en winst voor het natuurlijk ecosysteem. Een strategie van meervoudige waardecreatie draagt bovendien bij aan de toekomstbestendigheid van een organisatie en de samenleving.

Het meervoudig waardedenken is de inhoudelijke drijver van het Centrum Meervoudige Waardecreatie. Bij meervoudig waardedenken kunnen zes waardesoorten onderscheiden worden:

• Financiële waarde
  • Natuurlijke waarde
  • Sociaal relationele waarde
  • Intellectuele waarde
  • Menselijke waarde
  • Materiële waarde

Een balans in deze zes waardesoorten zorgt voor toekomstbestendigheid.

186302 centrum meervoudige waardecreatie, compilatie van stockbeelden 2020
Blijf op de hoogte

Op de hoogte blijven van actuele ontwikkelingen van het HAN Centrum Meervoudige Waardecreatie (CMW)? Schrijf u in op de maandelijkse nieuwsbrief.