SEE jongen windmolen focus zwaartepunt HAN

De effecten van de klimaatverandering zijn merkbaar in de gebouwde omgeving: hittestress en wateroverlast. Frank Spuij gaat in gesprek met Cathelijne Bouwkamp, wethouder gemeente Arnhem. Floris Boogaard, Hanzehogeschool, licht best practices toe.

Donderdag 3 juni van 15.30-17.00 uur ben je welkom!

De HAN werkt met haar focus op SEE (Sustainable Energy & Environment) hard aan het verminderen van de effecten van klimaatverandering. Door het opleiden van voldoende toekomstbestendige professionals en door onderzoek naar duurzame energie, schone mobiliteit, circulaire & biobased economie én een duurzaam gebouwde omgeving.

Binnen dat laatste thema  - duurzaam gebouwde omgeving - zijn de effecten van de klimaatverandering echter al merkbaar. Denk aan hittestress en wateroverlast. Daarom wordt er in woonwijken al veel gewerkt aan klimaatadaptatie door het aanleggen van wadi’s en meer groen.

Programma vol deskundigen
De gemeente Arnhem is bezig om haar stad klimaatbestendig te maken en de HAN heeft een intentieverklaring getekend om hieraan bij te dragen. Tijdens het SEE café gaan we in gesprek met diverse deskundigen en belanghebbenden. Floris Boogaard van de Hanzehogeschool Groningen vertelt ons over een aantal van hun best practices.
En Frank de Feijter van het HAN Centrum Meervoudige Waardecreatie vertelt over zijn ervaringen met duurzame oplossingen voor een klimaatbestendige woonomgeving.
Frank Spuij gaat met Cathelijne Bouwkamp, wethouder gemeente Arnhem, in gesprek over de uitdagingen op dit gebied voor de gemeente. Wat betekent klimaatadaptatie voor een stad en haar bewoners? Wat is daarvoor nodig? En hoe kunnen kennisinstellingen hieraan bijdragen?

Kom je ook?
De meeting wordt online uitgezonden. Meld je aan om te juiste toegangslink te ontvangen via see@han.nl of druk op de button bovenaan de pagina.

Frank Spuij academiedirecteur Built Environment
Frank Spuij, directeur Academie Built Environment