Student City Challenge

267954 Binnenstad Arnhem in de avond

Een 15 uur durende pressure cooker- event waar studenten in multi-disciplinaire teams aan de slag gaan met een innovatieve business case.

Engelstalig event

Samenwerken aan inspirerende projecten

Samen met de City Arnhem, HAN, ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten, Van Hall Larenstein en ROC Rijn IJssel werken wij aan een aantrekkelijke stad om te studeren en te werken. Daarom organiseert Arnhem Studiestad een Student City Challenge.

Tijdens dit event onderzoeken we vraagstukken van overheid (city of Arnhem), kennisinstellingen en het bedrijfsleven die het studentenklimaat in Arnhem een innovatieve boost kunnen geven. We doen dit in de vorm van een 15 uurs event waarin 2e en 3e jaars studenten vanuit ideation en design toewerken naar een innovatieve business case. Een pressure cooker waarin studenten continu gevoed en geprikkeld worden door associaties, emoties en intuïties vanuit de methode Creative Inventive Thinking.

In een interdisciplinaire setting verdiepen studenten van verschillende opleidingen zich in het vraagstuk o.l.v. een business coach. Voor deze studenten is dit een prachtig praktijkproject om kennis te maken met ondernemerschap. Interdisciplinaire samenwerking, workshops over Social Design, Biomimicry, Business Model Canvas en validatie bij de stakeholders zijn onderdeel van het programma. Aan het einde zullen de beste drie teams geselecteerd worden door een jury voor een openbare pitch en zijn er mooie prijzen te winnen.

Het gehele programma is Engelstalig. Wil je meer weten kijk dan op Study in Arnhem

De multidisciplinaire groepen worden ingedeeld in 5 thema's

Snelle info