Verbinding tussen onderwijs en onderzoek én het werkveld

Partnerdesk 'Business Service Center'

Een groep deelnemers van de Masterclass AI van het Business Service Center luisteren naar het plenaire deel

Bij het Business Service Center (BSC) staan wij klaar om duurzame relaties te faciliteren tussen onderwijs, onderzoek en het werkveld. Gezamenlijk streven we naar een slimme, schone en meer sociale omgeving.

Onze specifieke focus ligt op het verbinden van bedrijven en netwerken met studenten, docenten en onderzoekers binnen de Academie Business en Communicatie van de HAN. We richten ons op diverse vakgebieden, waaronder communicatie, ondernemerschap, marketing, sales, innovatie, food, retail, e-commerce en digital business.

Als Business Service Center concentreren we ons op samenwerkingsverbanden waarbij kennis, onderzoek en praktijk hand in hand gaan. Gezamenlijk zetten we ons in om bestaande samenwerkingsverbanden te onderhouden, uit te breiden en nieuwe mogelijkheden te verkennen.

Onze relatiemanagers brengen partijen bij elkaar die gezamenlijk willen werken aan actuele en relevante vraagstukken in een (multidisciplinaire) hybride leeromgeving. Op deze manier streven we ernaar kennis te verbreden en verdiepen. We inventariseren de behoeften, zowel intern als extern, bij partijen die een wederzijds belang erkennen in een langdurige samenwerking met de academie. Onze voornaamste focus ligt op het verder bouwen en onderhouden van duurzame relaties met toonaangevende partners.

Waarvoor kun je bij het Business Service Center terecht?

Netwerken

Het team bestaat uit relatiemanagers die zich actief inzetten binnen specifieke opleidingen en deelnemen aan diverse regionale en landelijke netwerken. Hierdoor beschikken relatiemanagers over inzicht in actuele ontwikkelingen en vraagstukken binnen het onderwijs, evenals bij onze partners in het werkveld. De relatiemanagers coördineren met elkaar en met de docenten de mogelijkheden voor het oppakken van vraagstukken van bedrijven en instellingen binnen verschillende onderzoeks- en onderwijsprogramma's van de academie.

Masterclass AI kansen zien en kansen ontdekken. Door het Business Service Center en het OndernemersLab Nijmegen.

Samenwerken

Relatiemanagers fungeren als bruggenbouwers en bevorderen een actieve leergemeenschap. Ze onderhouden regelmatig persoonlijk contact met de partners om de mogelijkheden voor langdurige samenwerking te verkennen en partners op de hoogte te houden van ontwikkelingen en activiteiten binnen ons onderwijs. In overleg met partners bespreken ze op welke manieren deze nauwer betrokken kunnen worden bij bredere activiteiten van de HAN. Dit proces van continue dialoog en samenwerking draagt bij aan het versterken van de banden tussen de academie en haar partners, en het bevorderen van een actieve wisselwerking tussen beide.

Masterclass AI: kansen zien en kansen ontdekken. Door Business Service Center en het OndernemersLab Nijmegen.

Voor wie zijn we er?

Onze samenwerkingspartners zijn ondernemingen en organisaties uit diverse sectoren, met een specifieke focus op aanpak van maatschappelijke vraagstukken op het gebied van energie, gezondheid, innovatie en brede welvaart. Onze samenwerkingspartners tonen openheid en bereidheid om hun kennis en ervaringen te delen binnen ons onderwijs en onderzoek. Ze presenteren regelmatig meerdere actuele vraagstukken die door onze studenten en docenten kunnen worden aangepakt.

De meerwaarde van de samenwerking met ons wordt vooral gezien door partners die streven naar een intensievere verbinding binnen de verschillende opleidingen en Lectoraten van de academie Business en Communicatie. Gezamenlijk werken we aan vooruitstrevend onderwijs en de professionele ontwikkeling van toekomstige werknemers.

Lianne Herms van het Business Service Center vertelt de deelnemers van de Masterclass AI over het programma

Team Business Service Center

Onze relatiemanagers zijn betrokken en proactief en streven naar meerwaarde voor zowel partners als het onderwijs en onderzoek. We staan altijd open om met elkaar de mogelijkheden te verkennen voor een intensievere samenwerking. Neem gerust contact met ons op via bsc.abc@han.nl of bel de teamcoördinator Lianne Herms op 06-22665989.

Het team van het Business Service Center van de HAN

Onze partners

In ons uitgebreide speelveld, bestaande uit bedrijven, instellingen en netwerken, worden contacten zorgvuldig geëvalueerd op hun potentieel als partners van de academie. Een treffend voorbeeld hiervan zijn bedrijven zoals Prezero, CSU en Bunzl, die illustreren wat een relatie tot een partner maakt. Ook weten wat deze bedrijven voor onze academie betekenen? Lees de showcasussen.

Bekijk hier de showcasussen

Bunzl

Bunzl is de grootste distributeur in de wereld van onmisbare gebruiksartikelen. Het businessmodel is gebaseerd op het inkopen, bundelen en leveren van alles wat een bedrijf dagelijks nodig heeft, maar waar geen prijskaartje aan hangt. Lees verder hoe de Academie Business en Communicatie van de HAN samenwerkt met Bunzl.

Logo van distributeur Bunzl

PreZero

PreZero is één van de toonaangevende recyclingbedrijven in Europa. Zij halen afval op en maken er nieuwe grondstoffen en energie van. Lees verder hoe de Academie Business en Communicatie van de HAN samenwerkt met PreZero.

Logo van recyclingbedrijf PreZero

CSU

CSU is een mensgericht schoonmaakbedrijf met een vaak verrassende en innovatieve aanpak. Lees verder hoe de Academie Business en Communicatie van de HAN samenwerkt met CSU.

Logo van schoonmaakbedrijf CSU

Events

PITSTOP: MARK TIGCHELAAR OVER FOCUS

Op 5 juni vindt de volgende Pitstop plaats met gedragspsycholoog Mark Tigchelaar in Arnhem. Mark heeft zich gespecialiseerd in focus, om ons weerbaarder te maken tegen afleiding. Op basis van jarenlang onderzoek naar de werking van het brein heeft hij een methode ontwikkeld. Met als resultaat: je krijgt meer gedaan, ervaart minder stress en kan meer de diepte induiken. Zijn methode geeft rust, overzicht en controle. Programma: 16.00 - 16.15 uur: Welkom - 16.15 - 17.15 uur: Keynote Mark Tigchelaar - 17.15 - 17.30 uur: Afsluiting - 17.30 - 18.00 uur: Napraten onder het genot van soep / broodjes - vanaf 18.00 uur: diverse vervolgsessies (meer info volgt!)

Portret van Mark Tigchelaar

SELLAN - THE ART OF SALES

Datum: 18 april - Welkom bij de eerste editie van het salesevent Sellan - The Art of Sales! Ontwikkelingen gaan razendsnel, maar wat betekenen ze voor het salesvak? Welke dilemma's brengen die met zich mee? We blikken vooruit met dé sales experts van afgelopen jaar en zoeken verdieping op de thema's van dit moment.

Sellan

Pitstop: Motivatie, mentale fitheid en vitaliteit

Datum: 9 november 2023 - Tijd: 16.00 - 19:00 uur - Locatie: Ruitenberglaan 31, Arnhem - Gastspreker: Edith Bosch

Foto van twee judoka's voor de Pitstop

Masterclass AI Kansen zien en ontdekken

Datum: 26 september 2023 - Tijd: 15:30 - 17:00 uur - Locatie: Auditorium, Laan van Scheut 10 Nijmegen

Foto van twee judoka's voor de Pitstop
Aftermovie

Business Service Event

We organiseren ieder jaar een event in het kader van duurzame verbindingen met onze partnerbedrijven. Samen werken we aan toekomstgericht onderwijs.

Neem contact met ons op 

Samenwerken met het Business Service Center?

Wil je meer informatie over de mogelijkheden van het Business Service Center of heb je nog vragen?

Neem gerust contact op via bsc.abc@han.nl of bel de teamcoördinator Lianne Herms op 06-22665989.