Studententeam HFS Racing ontvangt smartsheet licentie

HFS Racingteam kan dankzij een smartsheet-licentie van hun nieuwe sponsor Smart4B voortaan altijd de huidige status van hun geweldige engineering studentenproject bekijken en bijhouden.

ac6d98c0-e606-11ee-8f0d-dfb81e972d6d Studententeam HAN Formula Student (HFS) seizoen 2023-2024

Hoe Smartsheet inzetten bij HFS?

Een groep van 2e- en 3e-jaars studenten Engineering en Automotive werkt, onder leiding van team principal en voorzitter Santiago Sanchez, aan de ontwikkeling van een elektrische raceauto. Voor het eerst sinds de start van het HFS team in 2015 zal hun raceauto elektrisch aangedreven zijn, dus dat brengt de nodige uitdagingen met zich mee.

Santiago is enthousiast over het gebruik van Smartsheet: “Op dit moment zet ik Smartsheet in om me zelf wegwijs te maken en voor te bereiden, zodat het team het op korte termijn kan gaan gebruiken. Het doel is dat het vanaf volgend studiejaar volop gebruikt gaat worden en dan moet het uiteraard al voorzien zijn van de nodige data voor een vliegende start.”

Ook vertelde Santiago het een en ander over hoe hij Smartsheet wil inzetten: “We gaan het gebruiken om de taken eerst per afdeling en dan per persoon te verdelen en ook voor de algemene planning. Zo staat alles op één plek en kan iedereen van elkaar zien waar ze mee bezig zijn. Dat bespaart veel tijd.”

Alles van A tot Z helemaal zelf

Het HFS team doet alles van A tot Z helemaal zelf, onder begeleiding van een aantal docenten Automotive. Smart4B ondersteunt de in totaal 30 studenten met een mooi bedrag en de Smartsheet-licentie. Santiago werkt er nog maar net mee, maar merkt nu al dat dit veel tijd kan besparen. Het doel is dat het hele team ermee gaat werken, zodat ieder teamlid altijd de huidige status van het project kan bekijken.

Smart4B is niet de enige sponsor. HFS krijgt sinds dit studiejaar ook steun van ACE Mobility, Ndus3, Shell, Broekhuis, Jadima en ECH Group.

ff422020-e606-11ee-9554-d2118bb17731 Werkplaats HAN Formula student HFS racingteam
Werkplaats van HAN Formula Student team. Foto: HFS Racing

Passie voor innovatie en techniek

De passie voor innovatie en techniek heeft de studenten naar de spannende wereld van Formula Student racing geleid, waar de HAN-studenten het opnemen tegen teams van andere hogescholen en universiteiten. Als team werkt HFS onvermoeibaar aan het ontwikkelen van vaardigheden in alle aspecten van voertuigontwerp. Van aerodynamica tot aandrijflijn tot rijderservaring.

Door samenwerking en communicatie probeert HFS samen grootse dingen te bereiken. Het team verlegt voortdurend de grenzen van technische innovatie en is altijd op zoek naar nieuwe en betere oplossingen voor de uitdagingen waar zij voor staan. En bovenal streeft HFS naar uitmuntendheid in alles wat ze doen, of het nu gaat om het ontwerpen en bouwen van de raceauto of het vertegenwoordigen van de HAN University of Applied Sciences in internationale wedstrijden.

De planning is dat de raceauto HFS-07 eind april af is. Daarna volgt de onthulling van de elektrische raceauto en vervolgens zal er nog een testdag plaats gaan vinden. Doel is om van 13 tot 18 juli deel te nemen aan Formula Student Netherlands op het TT-circuit van Assen. Wij kunnen nu al niet wachten om het eindresultaat te zien!

Bronnen: Smart4B, HAN, HFS Racing
Fotografie: HFS Racing