professionallisering van leraren

Stuurkracht en impact van de MOVEL-student in de praktijk

docenten in gesprek

De Master Ontwerpen van Eigentijds Leren (MOVEL) leidt studenten op tot innovatieve professionals die in de onderwijspraktijk het verschil kunnen maken. Maar wat is de impact nu eigenlijk op de beroepspraktijk en hoe staat het met de ontwikkeling van stuurkracht van de MOVEL-studenten?

Snelle info

Status project

Lopend

Startdatum

2020

Looptijd

5 jaar

Projectleider

Helma Oolbekkink-Marchand

MOVEL-studenten worden opgeleid om innovatief te zijn en het onderwijs te veranderen. In het onderzoeksproject 'De Stuurkracht en impact van MOVEL-studenten', wordt de impact onderzocht op de beroepspraktijk van hetgeen wat de studenten hebben geleerd en hoe het ze heeft veranderd. Ook wordt gekeken naar de ontwikkeling van stuurkracht van de MOVEL-studenten. 

Het onderzoek loopt tot en met 2025 en volgt 3 cohorten studenten (2019, 2020 en 2021) gedurende 4 jaar (2 jaar tijdens de opleiding en 2 jaar na afloop van de opleiding).  Het onderzoek wordt uitgevoerd door (docent)onderzoekers van het samenwerkingsverband Kwaliteiten van Leraren en het Lectoraat Leren met ict en de tweedegraadslerarenopleiding Engels.  

Ontdek de achtergrond
 

Het onderzoek

Waarom is dit onderzoek nodig? Wat zijn de doelstelling en hoe verloopt het onderzoek? Ontdek de achtergrond van het onderzoek.

mensen werken aan een tafel
Bekijk de resultaten
 

Onze Kennis

Bekijk de resultaten van het onderzoek, we delen hier rapporten en andere opbrengsten.

computer met grafiek

Team

Contactgegevens

Madeleine Hulsen

Onderzoeker lectoraat Leren met ict
portretfoto van Madeleine hulsen, gemaakt in 2022 op Kapittelweg 35

Helma Oolbekkink-Marchand

Lector Professionaliteit van leraren
Helma Oolbekkink portret

Hedi Windgassen

Docent-onderzoeker tweedegraadslerarenopleiding Engels
portret hedi windgassen

Martijn Peters

Onderzoeker Kwaliteit van leraren
Onderzoeker Martijn Peters beroepspedagogiek

Marijke Kral

Lector Leren met ict
Lector Marijke Kral
Lectoraat
 

Leren met ICT

Ict-geletterdheid is van groot belang in de digitale samenleving. Ons lectoraat doet praktijkgericht onderzoek. Om zo gepersonaliseerd leren met inzet van ict én ict-geletterdheid in het onderwijs verder te ontwikkelen 

filmt student
Samenwerkingsverband
 

Kwaliteiten van Leraren

Het Samenwerkingsverband 'Kwaliteiten van Leraren' van Academie Educatie onderzoekt, ontwikkelt, adviseert, begeleidt, inspireert en professionaliseert op die verschillende kwaliteiten. Dat doen we praktijkgericht en dus samen met het werkveld.

beeldmerk onderzoeksteam kwaliteiten van leraren onderzoek de leraar centraal

Master Ontwerpen van Eigentijds Leren

In de Master Ontwerpen van Eigentijds Leren (MOVEL) leer je jouw onderwijs verder vormgeven. Je ontwikkelt een visie op eigentijds onderwijs, afgestemd op de situatie van jouw school, team en organisatie.

studenten lachen

Nieuws

Helma Oolbekkink portret
Loopbaanoriëntatie- en begeleidingStudiekeuze: een rationeel proces?
Jonge vrouw met half lang krullend haar staat na te denken of te dagdromen met haar wijsvinger aan haar kin
hbo-ict bim project model
Foto van collega's op de Onderwijsdagen
carolien van rens
Een koffer vol spellen met de opbrengst van praktijkonderzoek van de lectoraten Eigentijds beoordelen en beslissen en Professionaliteit van leraren, die samen het onderzoeksteam Kwaliteiten van Leraren vormen.
internationaal
Onderzoek lectoraat Professionaliteit van lerarenLeraren leren ontwerpen
groep jonge mensen rond presentatie
collegas werken aan ovale tafel
ALLE ACTUALITEITEN OP JE DIGITALE DEURMAT?
 

Ieder kwartaal bundelt de Academie Educatie haar kennis en activiteiten in de digitale nieuwsbrief 'Voor het leren van vandaag en morgen!' Ontvang het laatste nieuws over o.a. onze opleidingen, events, onderzoeksresultaten en samenwerkingen een aantal keer per jaar in je inbox! Meld je aan voor de nieuwsbrief.

en samenwerken