Technische Bedrijfskunde positief beoordeeld

Op woensdag 27 maart zijn de bachelor- en de Associate degree-opleiding van Technische Bedrijfskunde (TBK) geaccrediteerd en is de dag afgesloten met een positief oordeel. Bij de terugkoppeling werd door het panel de vergelijking gemaakt met een topteam van docenten die topsporters afleveren. Dat zijn heel mooie woorden voor de ontwikkelingen die de opleiding de laatste jaren heeft doorgemaakt.

68e6eba0-f0f2-11ee-a76e-b62b1d603257 Groepsfoto tijdens de accreditatie van de opleiding Technische Bedrijfskunde van de academie Engineering en Automotive.

zonder twijfel

Accreditatie verlengd

Het panel gaf terug dat al tijdens het bestuderen van de documenten, er geen enkele twijfel is geweest over deze uitkomst. Dit betekent dat het visitatiepanel de accrediterende instantie (de NVAO) zal adviseren om de zes-jaarlijkse accreditatie wederom te verlengen.

In het kort benoemde het panel de volgende punten:

• de studenten zijn betrokken en spreken zich positief uit over de opleiding, zowel over de docenten als over de vakinhoud;

• de openheid van de docenten en het feit dat zij zeer verbetergericht zijn en de Plan-Do-Act-Check-cyclus goed doorlopen en sluiten;

• de zeer goede relatie met het werkveld, wat ook blijkt uit de overleggen met het beroepenveld;

• de Ad-opleiding is groeiende en met aandacht en tijd wordt ook dit een topopleiding;

• overall is er een goede sfeer.

Verder groeien en ontwikkelen

Beoordelingsrapport

In de komende weken werkt het visitatiepanel zijn bevindingen uit in een beoordelingsrapport; dat rapport wordt over ongeveer 6 weken verwacht. Met de opmerkingen van het panel kan de opleiding verder werken aan de groei en versterking van zowel de bachelor- als Associate degree variant.

Een student zit aan een tafel en presenteert zijn project tijdens de accreditatie
Een TBK-student presenteert zijn project

Benieuwd naar de opleiding?

Meer informatie over de opleiding Technische Bedrijfskunde? Er zijn verschillende varianten, neem bijvoorbeeld een kijkje bij de voltijd bachelor of bij de associate degree in deeltijd.

draw-cta-title