HAN doet weer mee aan Nationale Studenten Enquête

De Nationale Studenten Enquête (NSE) is een jaarlijks onderzoek onder bijna alle studenten in het Nederlandse hoger onderwijs. In de enquête geven studenten hun mening over hun opleiding aan een hogeschool of universiteit.

6fd7da46-799c-11ee-8d0f-067df8534684 Studenten lopen door gang. Campagne studiejaar 23-24. Student Support Center. Fotoshoot 2023.

Voorlichting en kwaliteitsverbetering

Ook dit jaar doet de HAN weer mee aan de NSE. De editie 2024 vindt plaats tussen 15 januari en 10 maart 2024. We gebruiken de resultaten in de voorlichting van aankomende studenten, zodat ze studies van hun interesse goed kunnen vergelijken. Ook gebruiken we de oordelen om de kwaliteit van ons onderwijs te verbeteren.

In de enquête komen veel aspecten van de opleiding aan bod:

• inhoud, verworven vaardigheden en voorbereiding op de beroepsloopbaan;
  • docenten, informatie vanuit de opleiding, toetsing en beoordeling;
  • studiefaciliteiten, studieroosters, studielast en studiebegeleiding.

Alle bachelor- en masterstudenten krijgen per e-mail een uitnodiging om mee te doen aan de enquête.

Mening studenten telt

Elk jaar publiceren de Keuzegids HBO en het weekblad Elsevier de rankings van studies aan hogescholen en universiteiten. De mening van studenten via de NSE is een belangrijke factor voor het bepalen van deze overzichten. De NSE is ook 1 van de bronnen voor Studie in Cijfers, deze informatie vind je terug op onze opleidingspagina's