Terugblik: de kunst van het LOS laten

Op 21 maart heeft het festival ‘de kunst van LOS laten’ plaatsgevonden. Een waardevolle dag vol activiteiten en belevingen.

Deelnemers van festival LOS melden zich aan bij de aanmeldbalie

Loslaten

Tijdens een dag vol hectiek, creativiteit en verschillende mensen is loslaten een centraal thema geweest. Niet alleen de workshops en lezingen waren op loslaten gericht, maar ook de houding van de deelnemers en de sfeer. Dit zorgde voor een relaxte dag waarbij veel is samengewerkt. Op 21 maart hebben we met zijn allen echt LOS kunnen laten, hierdoor voelde de groep echt als één geheel.

Iemand van de organisatie van het festival LOS begeleid geblinddoekte deelnemers naar een tafel
Deelnemers van festival LOS bekijken welke boodschappen zijn geschreven op de poster op een oranje muur

Ontregelen

Doordat het festival door het complete gebouw van de Kapittelweg 33 heeft plaatsgevonden was er sprake van flink wat ontregeling. Van de groepen mensen die door de school liepen, tot de gong die je door de gangen hoorde echoën. Dit ontregelen liet een indruk achter op leerlingen zowel als docenten die in de omgeving les hadden: er ontstond nieuwsgierigheid en enthousiasme om mee te doen!

Deelnemer van festival LOS schreeuwt boodschap naar andere deelnemers die aan tafel zitten

Aftermovie

Op de aftermovie zie je beelden van de hele dag door. Deze foto’s stralen de rust, vrolijkheid en samenhang uit die er die dag in de lucht hing. Daarbij krijg je een klein kijkje van de verschillende dingen die deze dag te beleven was. Zo kan je leuk terugblikken, of met een nieuwsgierige blik een moment binnen het LOS festival kijken. Heel leuk om de momenten terug te zien, en de mensen te zien te genieten.

Boekje

Door de dag heen hadden deelnemers een boekje voor het festival LOS ontvangen. In dit boekje was ruimte voor (zelf)reflectie, notities en verschillende opdrachten. Dit boekje is goed in gebruik geweest, en een mooie manier om thuis nog de dag een beetje te herbeleven. Verder was het boekje een mooi duidelijk teken van de participatie aan het LOS festival.

Het boekje wat de deelnemers van festival LOS kregen met een blauwe achtergrond en in witte letters de tekst de kunst van het los laten