Essentials | Jouw stap naar studiesucces

“Ik zou aanraden om alle cursussen te doen, want je leert er gewoon veel van”

842c402c-0ce6-11ee-8f4b-02565807075b jongen en meisje lachend met fotocamera

Waarom je een workshop van de Essentials moet volgen? “Bij APA leer je echt dingen die een bronnenlijst maken veel handiger maakt. Bij Body & mind leer je hoe je stress kan verminderen”, zegt Social Work-student Suze. Jouw stap naar studiesucces!

3 studenten vertellen je over de Essentials. Lees hun ervaringen en meld je aan voor de nieuwe reeks die start.

Suze

"HAN geeft voor studenten Essentials, dit zijn workshops om je professioneel en persoonlijk te verbeteren. Dit kan zijn een workshop APA zijn voor het bijspijkeren van APA of luieren en stress verminderen bij Body & mind lessen.

Hiernaast zijn er nog meerdere workshops die jou als pedagoog of sociaal werker kunnen helpen. Misschien wil je hulp hebben met video’s maken of wil je een workshop volgen over grensoverschrijdend gedrag signaleren.

De lessen duren ongeveer 1 uur en 30 minuten. Ze helpen je verder en je mag het aanschrijven als vrije uren. Dingen leren die je verder helpen met de opleiding en je vrije uren vullen. Wat wil je nog meer?

Persoonlijk heb ik APA en Body & mind gevolgd. Bij APA leer je echt dingen die een bronnenlijst maken veel handiger maakt. Bij Body & mind leer je hoe je stress kan verminderen, die tips kan je overal gebruiken waar je bent. Al lig je in bed of op school. De tips helpen echt.

Ik raad je aan om een kijkje te nemen bij Essentials op Onderwijs Online. Kijk wat uitkomt in je rooster en schrijf je in voor wat je leuk lijkt. Het is echt interessant om te doen!"

Amélie van den Berg

Over de workshop Video-Werkplaats (AVV):

"Deze workshop leert je de basis (van de basis) van het editing programma “Adobe Premiere Pro”. De workshop werd gegeven door een ontzettend vriendelijke en bevlogen man met passie voor zijn vak, “kom gerust nog eens langs en dan vertel ik jullie graag meer” zei hij. Samen met twee andere leerlingen hebben we (met apparatuur van school) een kleine video opgenomen, deze hebben we vervolgens bewerkt.

Aan het begin van de workshop werd gevraagd naar onze ervaring en eventuele leerdoelen, hierop werd de workshop aangepast en we begonnen met wat theoretische tips. Deze workshop is erg leuk om te doen als je graag meer wil weten over de mogelijkheden die school aanbied met betrekking tot video opname/editing."

Over de workshop Body & Mind: zelfregulatie-technieken voor professionals in het sociale domein:

In deze workshop leer je over de verschillende meditatietechnieken door het simpel weg gewoon te doen en te ervaren. De workshop wordt gegeven door een ontzettend lieve vrouw en is met maximaal 12 anderen. Je zit in een afgezonderd lokaal met een yogamatje, meditatiekussen en een dekentje. Tijdens deze workshoppen kun je de verschillende soorten meditaties ervaren en kijken welke eventueel bij jou past. Daarnaast kan het je motiveren om (misschien wel weer) vaker te mediteren.

Bram Mulders

Ik heb Essentials gekozen voor mijn vrije uren voor Social Work. Ik merk dat ik de workshops leuker vind dan ik had verwacht! Echt super interessant. Wat ik zou aanraden is om alle cursussen te doen, want je leert er gewoon veel van.

Op dit moment heb ik audiovisuele vormgeving gehad (AVV), waarbij ik een filmpje in elkaar ging zetten. Dit was handig, want je mag ook een video maken om als materiaal in te leveren voor eindproduct in plaats van een verslag maken. Bij de cursus APA is het handig om te weten hoe je bronnen moet gebruiken in een onderzoek.

Nog meer workshops

Er zijn nieuwe workshops toegevoegd aan de Essentials. Je kunt nu ook deze workshops volgen:

• Vakkundig onderbouwen - argumentatie en relevant brongebruik
  • Het schrijffeestje - creatief schrijven
  • Training weerbaarheid
Studeer je Social Work of Pedagogiek?

Schrijf je nu in!

Ga naar OnderwijsOnline (#OO) en bekijk de data van de workshops voor de komende periode.