Expertsessie Nacalculatie en Projectevaluaties

berekening

Tijdens de expertsessie 'De zin en onzin van nacalculaties en projectevaluaties' wordt de effectiviteit van nacalculaties en evaluaties in infrastructuurprojecten onder de loep genomen.

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Arnhem
Ruitenberglaan 26
Arnhem

Deelname
€ 850 incl. koffie/thee, warme maaltijd

De zin en onzin van nacalculatie en projectevaluaties

Waarom is dit onderwerp relevant?
We zeggen dat we het allemaal (gaan) doen, het evalueren van projecten binnen de infra is natuurlijk gemeengoed. Maar wat leveren die projectevaluaties nu eigenlijk op? Is de projectevaluatie wel een probaat middel? Hoog tijd dat de evaluaties eens worden geëvalueerd.

Aan het einde van een project wordt er, vaak op de valreep, nog een obligate projectevaluatie uitgeperst door het restant van de zich demobiliserende projectorganisatie. Het tastbare resultaat: een projectevaluatierapport. Een rapport dat vaak veel weg heeft van een zelf-felicitatie van betrokkenen met de geleverde prestatie. De vuile was, hoe interessant die ook mag zijn, hang je nu eenmaal niet buiten.

Is dit herkenbaar? Helaas is jouw antwoord hierop waarschijnlijk 'ja'. Maar hoe moet het dan wel? In deze expertsessie gaan we in op de zin en onzin van de nacalculatie en projectevaluatie.

Voor wie?

Met name voor projectleiders, projectcoördinatoren en kostendeskundigen van opdrachtnemers.

• Inzicht in nut en noodzaak van nacalculatie;
  • Selectief zijn en (project)afspraken maken;
  • Hoe data om te zetten naar informatie en kennis;
  • Toegankelijk maken van informatie en kennis.

"Huiswerkopdracht"

De opdracht wordt nog verder uitgewerkt, maar te denken valt aan een evaluatie van stafkosten van verschillende projecten.