Week van Leefstijl en preventie

rood hartje in handen

De HAN organiseert van 27 tot en met 29 november de Week van Leefstijl en preventie met verschillende leeractiviteiten voor studenten en medewerkers van de paramedische studies.

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Nijmegen
Kapittelweg 33
Nijmegen

Deelname

Interprofessioneel onderwijs

Het netwerk leefstijl en preventie van de paramedische studies bestaat uit een actieve groep collega’s die 8 keer per collegejaar samenkomen om te werken aan de organisatie van meer interprofessioneel onderwijs rondom het thema leefstijl en preventie.

Zoals een themaochtend met een MDO casus, inspiratiesessie op technologie, een escaperoom, masterclass en kers op de (gezonde) taart een hackathon rond een vraagstuk vanuit onze samenwerkingspartner 'Beter verwijs'.

Voor wie?

Een van de onderwijsprogramma’s is de Week van Leefstijl en preventie waarin het netwerk een programma aanbiedt met leuke activiteiten voor eerste en tweedejaars studenten van alle bachelor opleidingen en alle medewerkers van de paramedische studies:

• Ergotherapie
  • Fysiotherapie
  • Logopedie
  • Mondzorgkunde
  • Voeding en Diëtetiek

Beter Verwijs op de APS studiemiddag

Medewerkers van Academie Paramedische Studies kunnen tijdens de studiemiddag op 28 november deelnemen aan een workshop over de visie van 'Beter Gezond' door Rogier Verstralen, programmaleider Beter Gezond. Vanuit Beter Gezond is het digitale platform 'Beter verwijs' ontwikkeld.

Hackaton

Een hackathon is een opwindend evenement waarbij verschillende perspectieven zoals studenten, het werkveld en onderzoekers samenkomen om innovatieve oplossingen te bedenken en te creëren in een razendsnelle, collaboratieve omgeving. Tijdens een hackathon krijg je de kans om je vaardigheden en kennis van je vakgebied te benutten, nieuwe ideeën te verkennen en mee te werken aan een project die echt het verschil kan maken. Doe mee aan een hackathon en leer van je medestudenten en maak kans op prijzen en erkenning voor je inspanningen!

We werken gedurende dag met verschillende werkvormen aan het volgend probleem: Hoe kunnen we het platform Beter Verwijs, met de inzet van HAN studenten, ondersteunen en zorgen voor een warmere overdracht van patiënten vanuit ziekenhuis naar een passende interventie op het gebied van leefstijl.

9.00  Kennismaken/groepen vormen- energizer
9.30  Pitch van het probleem (Rogier) uitleg eerste werkvorm
10.00  Discover- empathize opdracht- ophalen waarom is het nog niet opgelost?
11.00  Define- oplevermoment
11.30 Uitwisseling opbrengst tot nu toe- start ideate uitleg start creatieve proces-bedenk zoveel mogelijk oplossingen
12.15  Lunchactiviteit
13.15  Prototyping- bouw/ontwikkel het beste idee + pitch van 1 minuut bedenken
14.15 Pitch voor panel experts
  Juryberaad- keuze twee beste en 1 allerslechtste idee
15.00 Uitreiking beste en slechtste idee- nieuwe groepen maken
15.15  Koffiemoment
15.30  Energizer
15.45  Uitwerken nieuwe patient journey- presenteer in een creatieve vorm
16.15  Afronding op het podium

Meld je aan voor het programma van de Week van Leefstijl en preventie via de activiteitenkalender (voor studenten) of wandel gewoon binnen. Meld je apart aan voor de hackaton op 29 november! Studenten melden zich hiervoor aan via de activiteitenkalender.

client geeft uitleg aan drie studenten
draw-cta-title