Ontwikkelingen die onze strategie bepalen

De HAN wil het verschil maken in de wereld van morgen. Maar op welk gebied? Belangrijk om daar keuzes in te maken. Dat hebben we gedaan, door eerst uitgebreid onderzoek te doen. We komen tot deze 3 bepalende ontwikkelingen: duurzame verbindingen, wendbare professionals en digitalisering.

314121 null

Kennis-ecosystemen

Duurzame verbindingen

Hoe kunnen we de uitdagingen in de wereld van nu en morgen aan? En hoe houden we de economische positie van onze regio sterk? Daarvoor is steeds meer samenwerking nodig tussen bedrijven, onderwijs en onderzoek. Alle expertise telt en kruisbestuiving is noodzakelijk, zodat we niet apart van elkaar werken maar er kennis-ecosystemen ontstaan. Daarom zetten we in op grote samenwerkingsverbanden, waarin elke discipline steeds moet kunnen bijdragen aan innovatie. Want juist als we jarenlang met elkaar optrekken, kunnen we het verschil maken!

ea2ce8ca-0ce8-11ee-9d66-02565807075b technische bedrijfskunde hyster locatie
Een leven lang ontwikkelen

Wendbare professionals

De wereld verandert snel: de komende jaren gaan er veel beroepen verdwijnen. Nieuwe taken en beroepen ontstaan juist. Wat vraagt dat van professionals buiten en binnen de HAN? Het is belangrijk om veranderingen te herkennen en snel nieuwe vaardigheden te kunnen leren. We stimuleren studenten daarom ook in hun maatschappelijke en persoonlijke vorming. En we bieden meer mogelijkheden aan om je te laten omscholen of bijscholen. Want jezelf je hele leven blijven ontwikkelen, wordt steeds belangrijker.

252313 Smart Region vrouw met bril
Kansen zien en benutten

Digitalisering en technologische transformaties

Digitalisering en technologische innovaties zorgen voor grote, blijvende veranderingen op alle gebieden in ons leven. Daarom heeft het werkveld behoefte aan professionals die de kansen op het gebied van digitalisering en technologische transformaties van morgen mee kunnen helpen vormgeven. En die de risico’s doorzien, bijvoorbeeld op het gebied van wet- en regelgeving of ethische dilemma’s.

314152 null

Lees het koersbeeld

Wat willen we bereiken in de periode 2022 - 2028? Lees het in ons nieuwe koersbeeld. Een tip: het document telt 48 pagina's, en bevat veel grote kleurvlakken en foto's. Sta daar even bij stil voordat je een printopdracht geeft! The English version will follow in January 2022.

90388152-0cf3-11ee-ae12-02565807075b Interne communicatie campagne studenten, Tonian Campbell en Lesley Beaupain
draw-cta-title