Hoe realiseren Embedded Systems studenten vrij snel een Bluetooth applicatie?

Als afsluiting van de Real Time Operating System (RTOS)-lessen hebben 3e-jaars studenten Embedded Systems (ESE) op 27 maart een onvergetelijke workshop Zephyr gevolgd. Dit is een realtimebesturingssysteem voor geïntegreerde systemen. Hoe realiseerden de studenten vrij snel een Bluetooth applicatie?

HAN-studenten Embedded Systems (ESE) hebben een onvergetelijke workshop Zephyr van Nordic gevolgd

Made by ESE

Patrick Noordhoek en Frans Lutz hebben namens Nordic Semiconductor, de marktleider in Bluetooth chips, in een hands-on workshop studenten Embedded Systems (ESE) laten kennismaken met de nRF Connect SDK. Met deze software-ontwikkelingskit wisten de studenten in relatief korte tijd een Bluetooth BLE applicatie te realiseren.

Nordic onderscheidt zich door een ontwikkelaars-gerichte filosofie en zeer toegankelijke support en educatie. Dat laatste hebben de ESE-studenten aan den lijve mogen ondervinden. Iedereen heeft een Bluetooth BLE applicatie ontwikkelt voor de 'nRF52DK development kit' en die naar afloop ook meegekregen. Helemaal ‘Made by ESE’.

Een was zeer geslaagde dag waarin in korte tijd veel geleerd is. Daarom wil de opleiding Patrick, Frans en Nordic hartelijk danken voor het geven van deze bijzondere workshop!

Bron en fotografie: HAN ESE