Werkplekbegeleiders onmisbaar in begeleiden deeltijdstudenten tijdens studie en werktraject

De rol van werkplekbegeleiders in het begeleiden van deeltijdstudenten tijdens hun studie en werktraject is cruciaal. Hoe die rol goed in te vullen is niet altijd even gemakkelijk. Daarom is het belangrijk dat werkplekbegeleiders elkaar ontmoeten. Dit gebeurde op donderdagmiddag 4 april in het Connectr Shared Office op het IPKW-terrein in Arnhem. De goed bezochte bijeenkomst bood een uitgelezen kans om banden te versterken en kennis te delen.

Een gezellig netwerkgesprek tijdens het event voor werkplekcoaches voor de deeltijd studies van de Academie Engineering en Automotive.

De locatie zelf, te midden van het dynamische Innovation Lab, gaf de deelnemers een bron van inspiratie. Ze zijn uitgenodigd om bestaande situaties te bespreken en nieuwe mogelijkheden te verkennen. Reacties van deelnemers onderstrepen het succes van het evenement, waarbij het netwerken en de waardevolle inzichten als hoogtepunten zijn benoemd.

Werkplekcoaches van de deeltijdstudenten Engineering en Automotive zijn welkom geheten door Jeroen van Elburg, beleidsadviseur bij de HAN
Warm welkom voor werkplekcoaches van de deeltijdstudenten Engineering en Automotive door Jeroen van Elburg, beleidsadviseur bij de HAN (fotografie: Louise Carola Bouw)

Betekenisvolle leerervaringen voor studenten

Voor de HAN, en de Academie Engineering en Automotive in het bijzonder, is het versterken van de relatie tussen onderwijsinstellingen en bedrijven een belangrijk doel. Deze bijeenkomst had de focus op het creëren van betekenisvolle leerervaringen voor studenten die ook collega's zijn.

Samenwerking onderwijs en hightech- of maakindustrie

Het programma was een uitgebalanceerde mix van informatieve sessies en interactieve momenten. Een warm welkom zette de toon voor een middag vol waardevolle interactie. Rob Verhofstad, voorzitter van het College van Bestuur, opende de bijeenkomst met inspirerende woorden die de essentie van de samenwerking tussen onderwijs en de hightech- of maakindustrie belichtten.

Inspirerende gesprekken bij de break-out sessies tijdens het werkplekcoach event van de Academie Engineering en Automotive (fotografie: Louise Carola Bouw)

Daarna volgenden break-out sessies: een diepgaande verkenning van de specifieke behoeften en uitdagingen. Elke vertegenwoordiger van een HAN-deeltijdopleiding stelde de werkplekbegeleiders in staat om hun expertise te delen en waardevolle inzichten op te doen. De afsluitende netwerkborrel bood gelegenheid om nieuwe connecties te leggen, ervaringen uit te wisselen en de banden tussen professionals te versterken.

Gezellig netwerkgesprek tijdens het event voor werkplekcoaches voor de deeltijdstudies Academie Engineering en Automotive (fotografie: Louise Carola Bouw)

Technologie, economie en menselijk kapitaal

Als kers op de taart werden de aanwezigen ondergedompeld in de wereld van Connectr, een drijvende kracht achter de energietransitie en innovatie, die via haar Innovation Lab en programma's een brug slaat tussen technologie, economie en menselijk kapitaal.

Met lovende reacties van deelnemers en een inspirerende omgeving als decor, kijken we terug op een geslaagde bijeenkomst. Voor de volgende editie is het de bedoeling om niet alleen werkplekbegeleiders, maar ook studenten zelf uit te nodigen. Daardoor kan de impact en waarde van dit bijzondere evenement nog verder worden vergroot!

Kom met ons kennismaken!

Meer dan 80 associate degree-, bachelor- en master-studies, tientallen trainingen, cursussen en post-hbo-opleidingen. Maak daar maar eens een keuze uit. We helpen je graag. Praat met studenten en docenten tijdens een Open Avond en stel je vragen aan een studieadviseur.

draw-cta-title