Heb jij je studievoucher al ingezet?

Ben je tussen 2015 en 2019 gestart met een voltijd- of duale bacheloropleiding? En heb je inmiddels je diploma binnen? Vergeet dan niet gebruik te maken van je studievoucher. Dat is een gift van de overheid van ongeveer €2.100,- waarmee je een nieuwe opleiding kunt doen.

GGM K33 kantine rode hoge stoelen studenten

Wat zijn de voorwaarden?

De studievoucher kun je gebruiken als je een geaccrediteerde opleiding in het hoger onderwijs gaat doen (voltijd, deeltijd, duaal of een module, cursus, post-hbo-opleiding of training). Je mag de voucher inzetten vanaf het 5e t/m het 9e studiejaar nadat je je bachelordiploma hebt behaald.

Bekijk alle opleidingen en cursussen van de HAN.

Hoe vraag ik de studievoucher aan?

Behoor je tot de groep die de studievoucher vanaf dit moment kan inzetten? Dan krijg je binnenkort een brief van DUO. Daarna kun je de voucher aanvragen via de website van DUO.

Update zomer 2023

Studievoucher of minder studieschuld?

Let op: de nieuwe regering wil alle studenten compenseren die onder het leenstelsel vielen en geen basisbeurs hebben gehad. De studievoucher komt te vervallen per 1 september 2023. Dan wordt het een automatische tegemoetkoming, die wordt verrekend met je studieschuld. Of die je uitbetaalt krijgt, als je geen studieschuld hebt.

Lees meer over de nieuwe tegemoetkoming.

Foto van rekenmachine, vier handen en een laptop voor projectpagina Associate lectoraat Sustainable Finance & Tax