Collegetour Built

Rijksbouwmeester Francesco Veenstra in gesprek met studenten

08413b30-c0f4-11ee-bd41-9bc83a5ad37e Collegetour Built met Rijksbouwmeester Francesco Veenstra en docent Hanneke Spoorenberg

De opleiding Bouwkunde organiseerde vrijdag 26 januari de 1e Collegetour Built. Rijksbouwmeester Francesco Veenstra ging ruim een uur in gesprek met 3ejaarstudenten en andere belangstellenden.

De collegetour werd  door docenten van de courses 9 en 10 georganiseerd, om de afronding van dit semester extra luister bij te zetten. Door hun goede voorbereiding én de kundige leiding van bouwkundedocent Hanneke Spoorenberg werd het een bijeenkomst die van begin tot eind bleef boeien.

Breder kijken

Onderwerpen als zeespiegelstijging, de ingewikkelde woningbouwopgave, duurzaam bouwen met biobased materialen passeerden de revue. Als Rijksbouwmeester probeert Veenstra ver vooruit te kijken bij zijn adviezen aan de overheid. Onze studenten kregen ook een advies: focus niet te veel op een specifieke opdracht, maar probeer altijd breder te kijken.

Rijksbouwmeester Francesco Veenstra bij de HAN

Bekijk de compilatie van de Collegetour in deze video

08411420-c0f4-11ee-92f5-8f04b7862d0c Collegetour Built met docent Hanneke Spoorenberg en Rijksbouwmeester Francesco Veenstra. Bekijk volledige video
Rijksbouwmeester Francesco Veenstra in gesprek met docent/presentator Hanneke Spoorenberg

Een uitgebreid verslag van de Collegetour Built werd gepubliceerd door SAM, het journalistieke medium van de HAN.