docent buigt over tafel student

Lessen veranderkunde geven. Daarvoor is het thema burgerschapsvorming erg geschikt. Teams en scholen hebben een duidelijke visie nodig op dit lesprogramma. Wat geef je leerlingen mee om stevig in de samenleving te staan? Hoe geef je dat vorm? Kundige, inspirerende veranderaars zijn nodig.

Snelle info

Projectleider:

Fedor de Beer

Startdatum:

16 mei 2018

Afgerond

Looptijd:

1 jaar

Subsidie:

€ 50.000,-

Achtergrond

De ‘change-agent-vaardigheden’ kwamen nog nauwelijks in de opleiding naar voren. De focus binnen de ALPO lag vooral op leraar worden en academische vaardigheden ontwikkelen. Beide zijn belangrijk en krijgen ruime aandacht, maar zijn juíst belangrijk omdat ze voorwaardelijk zijn voor het kunnen functioneren als change-agent.

Maak kennis

Ons team

Onderzoeker

Onze partners

• Inge Thielen, academische leerkracht basisschool St. Martinusschool, Millingen a/d Rijn
  • Hilde Motz, academische leerkracht Bernard Lievegoed School, Maastricht
  • Tirza Schut, academische leerkracht De Komeet, Malden
  • Betrokken opleidingen

Zoek je een studie die hierbij past? Dan zijn dit de perfecte opleidingen voor jou.

Bekijk de publicaties rondom het onderwerp 'Alpo leraren als change agents'?

handen met documenten

Resultaten

Dit project heeft verschillende resultaten geboekt, zoals modules en presentaties.

Student HAN Pabo Arnhem kijkt naar haar laptop. Medestudent kijkt toe.

Loopbaanoriëntatie- en begeleidingStudiekeuze: een rationeel proces?
494035 Jonge vrouw met half lang krullend haar staat na te denken of te dagdromen met haar wijsvinger aan haar kin
6fe4e030-ecf4-11ee-9ce7-cdf4daf2235d Foto van collega's op de Onderwijsdagen
0cfb0470-dba8-11ee-b5d1-7a5c2c1835f6 Een koffer vol spellen met de opbrengst van praktijkonderzoek van de lectoraten Eigentijds beoordelen en beslissen en Professionaliteit van leraren, die samen het onderzoeksteam Kwaliteiten van Leraren vormen.
Onderzoek lectoraat Professionaliteit van lerarenLeraren leren ontwerpen
237739 groep jonge mensen rond presentatie
e6c51d36-0cea-11ee-bd40-02565807075b Twee studenten schaterlachen met elkaar.
1c2f4f56-0cfe-11ee-8325-02565807075b De leerlingen leggen een puzzel en de lerares helpt hen hierbij
ba9554a8-0cf7-11ee-b825-02565807075b Jongen wijst op poster met docent achter hem voor de fotoshoot van Leerlab bij Citadel

In contact komen met Alpo leraren?

• fedor.debeer@han.nl
  • ALLE ACTUALITEITEN OP JE DIGITALE DEURMAT?

Ieder kwartaal bundelt de Academie Educatie haar kennis en activiteiten in de digitale nieuwsbrief 'Voor het leren van vandaag en morgen!' Ontvang het laatste nieuws over o.a. onze opleidingen, events, onderzoeksresultaten en samenwerkingen een aantal keer per jaar in je inbox! Meld je aan voor de nieuwsbrief.

Overlegen en samenwerken