Post-hbo-opleiding Senior Accountmanager Sales

Meld je aan
De opleiding start een aantal keer per jaar
Meer informatie...
Brochure, helpdesk
  • Vraag een adviesgesprek aan
    Stel al je vragen aan een specialist
  • Stel een snelle vraag
    Aan het HAN VoorlichtingsCentrum
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod
Kom langs
Open avonden, meeloopdagen, etc.
  • 11mrt
    Open Avond
    Arnhem - 18:00 - 21:00
  • 11mrt
    Open Avond
    Nijmegen - 18:00 - 21:00
  • 3Jun
    Open Avond
    Arnhem - 18:00 - 21:00

De opleiding start op 5 november 2020

Internet, social media, technologische ontwikkelingen en veranderingen in de samenleving. Ze zetten het salesvak op zijn kop. Hoe houd je je hoofd boven water? En zorg je voor onderscheidend vermogen? Je leert het tijdens de post-hbo-opleiding Senior Accountmanager Sales. Meld je aan!

In het kort

    7 maandenDuur
    15.00-21.30 uurLestijden (tweewekelijks)
    hbo+Niveau
    € 4.495,-Kostenbtw-vrij, excl. examenkosten € 599,-

Voor wie is deze opleiding?

Ben je al een aantal jaren succesvol in sales? Wil je alles uit jezelf halen? Wil je nog meer waarde toevoegen voor je klanten en je organisatie? En zo op korte termijn doorgroeien naar een zwaardere salesfunctie? De post-hbo-opleiding Senior Accountmanager Sales bereid je alvast voor. Bekijk ook de toelatingseisen.

Programma opleiding Accountmanager Sales

Je wilt succesvol zijn in een senior salesfunctie, een behoorlijke uitdaging. Met deze post-hbo-opleiding verdiep je je bestaande saleskennis. Ook leer je nieuwe technieken en vaardigheden aan. Zo vergroot je je onderscheidend vermogen aan tafel bij de klant. De opleiding bestaat uit 7 modules:

  • Module 1: Sales procesmanagement
    Mooie bedrijfsresultaten beginnen met heldere doelen en een goed georganiseerd salesproces. Je gaat aan de slag met het analyseren, inrichten en innoveren van het salesproces binnen jouw eigen organisatie. Er is aandacht voor: financiële analyse, klantportfolio management, forecasting en performance & control. Je analyseert relaties met interne en externe stakeholders. En krijgt handvatten voor het optimaliseren hiervan. 
  • Module 2: Introductie in digitale transformatie en social selling 
    De digitale transformatie is op dit moment misschien wel het meest besproken onderwerp in organisaties wereldwijd. Het heeft een enorme impact op alle aspecten van leven en werken. Digitalisering krijgt een groter strategisch belang en maakt van technologie de stuwende kracht achter een organisatie. Ook verandert het distributiekanalen, bedrijfsprocessen, verdienmodellen en de cultuur. Hierdoor zijn ook social media niet meer weg te denken uit de bedrijfsvoering. De juiste inzet ervan kan je in het salesproces erg helpen. Maar hoe zet je het goed in? Je leert meer over de digitale transformatie, gaat kijken naar manieren om ‘socials’ te gebruiken én valkuilen hierbij. 
  • Module 3: Creatieve technieken
    Je bedenkt samen met je salesteam nieuwe oplossingen en ontdekt kansen. Je leert vaardigheden en technieken aan om dit creatieve proces in gang te zetten. Daarbij komt het hele proces aan bod: van probleemstelling tot aan uitvoering van je ideeën binnen de organisatie.
  • Module 4: Storytelling
    Met storytelling kun je het verschil maken tussen iemand informeren en iemand boeien en inspireren. Jij gebruikt het in de sales om vertrouwen te creëren. Je leert in deze module een complexe boodschap op nieuwe manieren over te brengen. En kunt je persoonlijke, onderscheidende verhalen direct inzetten bij je klantrelaties.
  • Module 5: Onderhandelen
    Als senior accountmanager is het een must om onderhandelingstechnieken te beheersen. Je leert meer over het onderhandelingsproces en de verschillende technieken. De focus ligt op het onderhandelen met een complexe DMU. Ook kijk je welke tactische en strategische gevolgen een deal voor je organisatie heeft.
  • Module 6: Zelfmanagement
    Je bent zelf van grote invloed op het salesproces. Ieder mens heeft een eigen stijl en eigen voorkeuren. Onderlinge interactie is heel belangrijk bij sales. Zelfkennis en – inzicht zijn dus onmisbaar. Je leert over je sterke en minder sterke kanten. Ook krijg je praktische handvatten om na de opleiding je leerproces door te zetten.
  • Module 7: Finance voor non-financials 
    Inzicht in de financiën van de organisatie is voor jou als salesprofessional erg belangrijk. Je bent immers (mede)verantwoordelijk voor het verbeteren van het bedrijfsresultaat. Je krijgt in deze module meer inzicht in de financiën van een organisatie. Zo kun je er soepeler over meepraten. Ook ben je beter in staat financiële voorstellen te onderbouwen en te boordelen. Je gaat daarom aan de slag met financieel management en bedrijfseconomie.

Verdere informatie

Ervaringen van studenten

Snel antwoord

Vragen over de opleiding?
Stel je vraag aan HAN Deeltijdstudies. We helpen je graag verder.

Openingstijden

Werkdagen: 8.30 tot 17.00 uur

Liever bellen?

Bellen: 026 - 369 1300