Module Marketing Management

Meld je aan
De opleiding start een aantal keer per jaar
Meer informatie...
Adviesgesprek, brochure, helpdesk
  • Vraag een adviesgesprek aan
    Stel al je vragen aan een specialist
  • Stel een snelle vraag
    Aan het HAN VoorlichtingsCentrum
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod
Kom langs
Open Avonden, Meeloopdagen etc.
  • 17aug
    28aug
    Adviesgesprek-weken

De opleiding start 1 september 2020

De omgeving van je organisatie geeft je allerlei nuttige informatie. Wat speelt er, welk beeld hebben mensen van je organisatie? Wat zijn oorzaken en gevolgen? En oplossingsrichtingen? Leer meer over marketing, het marketingdomein en commerciële beleidsvorming. Volg de module Marketing Management!

Hoera! De bijeenkomsten voor deze opleiding vinden vanaf september weer gewoon op de HAN plaats. We zorgen er wel voor dat de lessen ook worden opgenomen. Zo kun je, als het nodig is, via Microsoft Teams meedoen. Als de docent klachten heeft of als de situatie erom vraagt, is het mogelijk dat we overschakelen naar volledig digitaal onderwijs. 

In het kort

    3 maandenDuur
    18.30-21.30 uurTijden
    hbo+Niveau
    € 1.495,-Kosten

Voor wie is de module Marketing Management?

Je wilt meer kennis opdoen op het gebied van marketing. Zoekt naar inzicht in de interne en externe omgeving van je organisatie. En wilt weten hoe je hierop strategisch kunt anticiperen. Je bent bijvoorbeeld teamleider, leidinggevende, manager, coördinator, managementadviseur of managementtrainee. Of je wilt doorgroeien naar een dergelijke functie. Bekijk ook de toelatingseisen. ​

Programma

De post-hbo opleiding Bedrijfskunde bestaat uit 7 modules: Human Resource Management, Integraal Management, Procesmanagement, Financieel Management, Persoonlijk Leiderschap, Verandermanagement en Marketing Management. Je kunt de modules ook afzonderlijk volgen. De post-hbo module Marketing Management is 1 van deze losse modules. 

Deze onderwerpen komen aan bod:

  • omgevingsanalyse: direct intern en indirect extern; 
  • strategisch planningsproces; 
  • strategische variabelen en instrumenten: missie, visie, hoofddoelstellingen; 
  • PMC matrix/segmentatie; 
  • samenwerkings- en concurrentiestrategie; 
  • netwerkgedrag; 
  • P-mix/marketingmixdoelstellingen. 

Verdere informatie

Verder studeren

De module Marketing Management is onderdeel van de post-hbo opleiding Bedrijfskunde. Met je certificaat van deze module kun je instromen in de post-hbo opleiding Bedrijfskunde.

Het is ook mogelijk om in plaats van de hele post-hbo opleiding Bedrijfskunde, losse modules te volgen. Je volgt een losse module samen met studenten die hebben gekozen voor het volgen van de hele opleiding. Na het examen ontvang je echter geen studiepunten, maar een certificaat. Besluit je op een later moment de opleiding te volgen? Met je certificaat voor het behalen van de losse module(s) kun je vrijstelling aanvragen. 

De losse modules van post-hbo Bedrijfskunde

Nog een korte opleiding volgen en wil je verder kijken dan marketing? Dan kun je ook kiezen voor andere losse modules van de post-hbo Bedrijfskunde.

Snel antwoord

Vragen over de opleiding?
Stel je vraag aan HAN Deeltijdstudies. We helpen je graag verder.

Openingstijden

Werkdagen: 8.30 tot 17.00 uur

Liever bellen?

Bellen: 026 - 369 1300