Cursus Module Marketing

Er is geen omschrijving beschikbaar
Meld je aan
De opleiding start een aantal keer per jaar
Meer informatie...
Brochure, helpdesk
  • Vraag een adviesgesprek aan
    Stel al je vragen aan een specialist
  • Stel een snelle vraag
    Aan het HAN VoorlichtingsCentrum
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod
Kom langs
Open avonden, meeloopdagen, etc.
  • 21
    Aug
    Afsprakenavond
    Arnhem - 18:00 - 21:00 - 2019
  • 20
    Nov
    Open Avond
    Arnhem - 18:00 - 21:00 - 2019
  • 11
    Mar
    Open Avond
    Arnhem - 18:00 - 21:00 - 2020

De opleiding start op 1 oktober 2019

Een omgevingsanalyse kan veel informatie geven over het beeld dat leeft van je organisatie. Hoe kun je daar binnen jouw organisatie strategisch op anticiperen? Met de module Marketing ga jij hier mee aan de slag, zodat je inzicht verkrijgt in zowel de interne als externe omgeving van je organisatie.

Module Marketing

Door het volgen van deze module zul je meer kennis van en inzicht krijgen in de begrippen marketing, marketingdomein en commerciële beleidsvorming. Je gaat je bezighouden met de analyse van de omgeving en organisatie en onderkent oorzaken en gevolgen. Vervolgens draag je oplossingsrichtingen aan.

In het kort

    3 maandenDuur
    1-10-2019Startdatum
    18.30-21.30 uurTijden
    hbo+Niveau
    € 895,-Kosten

Benieuwd naar de post-hbo-module Marketing?

en-student-gesprek-overleg

Voor wie

De module is geschikt voor teamleiders, leidinggevenden, management trainees, managers, coördinatoren uit diverse bedrijfssectoren, managementadviseurs en ook voor diegenen die willen doorgroeien naar dergelijke functies.

Programma

De onderwerpen die in deze module aan de orde komen zijn:

  • Omgevingsanalyse: direct intern en indirect extern;
  • Strategisch planningsproces;
  • Strategische variabelen en instrumenten: missie, visie, hoofddoelstellingen;
  • PMC matrix/segmentatie;
  • Samenwerking- en concurrentiestrategie;
  • Netwerkgedrag;
  • P-mix/marketingmixdoelstellingen.

Werkwijze

De module wordt verzorgd op basis van 'action learning', de theorie wordt door de deelnemers zelf verwerkt en toegepast in de praktijk. Naast hoorcolleges worden met name activerende werkvormen gehanteerd:

  • werkcolleges
  • intervisie
  • werkopdrachten

Resultaat

Na deze module is jouw kennis van en inzicht in de begrippen marketing, marketingdomein en commerciële beleidsvorming vergroot. Hierdoor ben je in staat om strategische oplossingsrichtingen aan te dragen binnen jouw organisatie.

Certificaat

Bij een positieve beoordeling van de action learningopdracht ontvang je een certificaat van de HAN.

Verder studeren

De module Marketing is onderdeel van de post-hbo-opleiding Bedrijfskunde. Met je certificaat van deze module kun je instromen in de post-hbo-opleiding Bedrijfskunde.

Het is ook mogelijk om in plaats van de hele post-hbo-opleiding Bedrijfskunde, losse modules te volgen. Je volgt een losse module samen met studenten die hebben gekozen voor het volgen van de hele opleiding. Na het examen ontvang je echter geen studiepunten, maar een certificaat. Besluit je op een later moment de opleiding te volgen? Met je certificaat voor het behalen van de losse module(s) kun je vrijstelling aanvragen. 

De losse modules van post-hbo Bedrijfskunde

Nog een korte opleiding volgen en wil je verder kijken dan marketing? Dan kun je ook kiezen voor andere losse modules van de post-hbo Bedrijfskunde.

Snel antwoord

Vragen over de opleiding?
Stel je vraag aan HAN Deeltijdstudies. We helpen je graag verder.

Openingstijden

Werkdagen: 8.30 tot 17.00 uur

Liever bellen?

Bellen: 026 - 369 1300