Cursus Marketing Management

Overlegen en samenwerken
Meld je aan
De opleiding start een aantal keer per jaar
Meer informatie...
Adviesgesprek, brochure, helpdesk
  • Vraag een adviesgesprek aan
    Stel al je vragen aan een specialist
  • ASK HAN
    We helpen je graag persoonlijk verder
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod
Kom langs
Open Avonden, Meeloopdagen etc.
  • 2jun
    Open Avond
    18:00 - 21:00

De opleiding start31 augustus 2021

De omgeving van je organisatie geeft je allerlei nuttige informatie. Wat speelt er, welk beeld hebben mensen van je organisatie? Wat zijn oorzaken en gevolgen? En oplossingsrichtingen? Leer meer over marketing, het marketingdomein en commerciële beleidsvorming. Volg de cursus Marketing Management!

De bijeenkomsten voor deze opleiding vinden weer fysiek op de HAN plaats. Uiteraard met inachtneming van de RIVM richtlijnen: zo is het dragen van een mondkapje binnen het gebouw verplicht en volg je de bijeenkomsten op 1,5 meter afstand van de andere deelnemers.

In het kort

    3 maandenDuur
    18.30-21.30 uurTijden
    hbo+Niveau
    € 1.495,-Kosten

Voor wie is de cursus Marketing Management?

Je wilt meer kennis opdoen op het gebied van marketing. Je bent op zoek naar inzicht in de interne en externe omgeving van je organisatie en wilt weten hoe je hierop strategisch kunt anticiperen. Je bent bijvoorbeeld teamleider, leidinggevende, manager, coördinator, managementadviseur of managementtrainee. Of je wilt doorgroeien naar een dergelijke functie. Bekijk ook de toelatingseisen. ​

Programma Marketing Management

Belangrijke elementen in het programma van deze cursus zijn het werken met Business model canvas en het Waardepropositiecanvas. 

Deze onderwerpen komen aan bod:

  • De kern van marketing;
  • Missie, waardestrategie en marktafbakening; 
  • Het strategische marketingplanningsproces; 
  • Business model canvas; 
  • Externe analyse; 
  • Waardepropositiecanvas; 
  • Marketingdoelstellingen en – strategieën;
  • Interne analyse;
  • Opstellen van strategische scenario's;
  • Opstellen van een veranderplan. 

 

Verdere informatie

Jouw docentRobert van der Cruysen

Robert van der Cruysen is zelfstandig strategisch adviseur. Hij heeft ruim twintig jaar ervaring in diverse sectoren zoals de ICT, financiële dienstverlening, kapitaalgoederen en de maakindustrie. In diverse management- en directierollen was hij zowel commercieel als operationeel eindverantwoordelijk. Daar werkte hij aan het opstellen en realiseren van strategieën, reorganisaties, business development, het helpen ontwikkelen van mensen en het lanceren van nieuwe producten en diensten. Inmiddels helpt hij bedrijven om relevant te blijven met zijn eigen adviespraktijk. Robert streeft er naar om complexe materie eenvoudig te maken zonder daarbij essentiële zaken uit het oog te verliezen. Hij doceert sinds 2019 aan de HAN.

280042 Marketing management cursus, docent Robert van der Cruysen 2021

Verder studeren

De cursus Marketing Management is een module van de post-hbo opleiding Bedrijfskunde. Met je certificaat van deze module kun je instromen in de post-hbo opleiding Bedrijfskunde.

Het is ook mogelijk om in plaats van de hele post-hbo opleiding Bedrijfskunde, losse modules te volgen. Je volgt een losse module samen met deelnemers die hebben gekozen voor het volgen van de hele opleiding. Nadat je de action learning opdracht met een voldoende hebt afgesloten krijg je een certificaat. Besluit je op een later moment de gehele opleiding te gaan volgen? Met je certificaat voor het behalen van de losse module(s) kun je vrijstelling aanvragen. 

De losse modules van post-hbo Bedrijfskunde

Nog een korte opleiding volgen en wil je verder kijken dan marketing? Dan kun je ook kiezen voor andere losse modules van de post-hbo Bedrijfskunde.

Snel antwoord

Vragen over de opleiding?
Stel je vraag aan HAN Deeltijdstudies. We helpen je graag verder.

Openingstijden

Werkdagen: 8.30 tot 17.00 uur

Liever bellen?

Bellen: 026 - 369 1300