Ga jij ook voor 0 procent in januari?

Ja, jij! Doe ook mee aan de IkPas Campagne. Die is speciaal bedoeld om een maand lang te ontgiften van alle alcohol die je genuttigd hebt tijdens de feestdagen. Of gewoon, om eens te kijken hoe het is: een maand lang zonder je drankje.

student pakt water gezonde kantine

Ambassadeurs

Bijna is het weer zover. De IkPas Battle begint op 1 januari. Een maand die we tegenwoordig ook kennen als Dry January. Een maand waarin veel mensen hun alcoholgebruik op pauze zetten. Doe je ook mee? Zo ja, dan ben je in goed gezelschap. Burgemeester van Nijmegen Hubert Bruls, kickbokser Perry Ubeda, Mark Bunschoten (student en voorzitter Universitaire Studentenraad) en Nijmegenaar van het jaar Oscar Hoiting (IC Medisch Manager CWZ) doen mee met de campagne en zetten zich in als ambassadeurs.

479580 Opsomming voordelen van een maand geen alcohol als je meedoet aan de Ik pas campagne.

Uit betrouwbare bron hebben we bovendien vernomen dat ook onze eigen voorzitter van het College van Bestuur, Rob Verhofstad, zijn alcoholische versnapering een maand lang laat staan! Dus kom op, allemaal aan de 0.0% of de frisdrank komende maand. Of begin deze maand al, die drankjes zonder alcohol zijn best lekker.

Nijmegen heeft in eerdere jaren bewezen een van de meest enthousiaste gemeentes van Nederland te zijn. In 2020 versloeg de Waalstad nog Tilburg in de poging het alcoholgebruik een maand lang op pauze te zetten. Ook dit jaar is het streven van Nijmegen weer om de droogste gemeente van Nederland te worden.

Rob Verhofstad

Doe mee!

De IkPas Battle is vooral een uitdaging aangaan met jezelf. Je doorbreekt vastgeroeste patronen en merkt wat het pauzeren van alcoholgebruik met je gezondheid doet. Doe mee voor je eigen gezondheid. En help Nijmegen of Arnhem de grootste alcoholvrije gemeente te worden voor de maand januari 2023. Dus: doe mee en schrijf je in!