7344f36a-0ced-11ee-a75f-02565807075b Deelnemer maakt foto van presentatie

Op donderdag 26 januari 2023 verwelkomen wij u graag bij het HAN Lean Event, de jaarlijkse afsluiting van de minor Lean Management. Wij nemen u mee in ons onderzoek, praktijkervaringen en verbeterprojecten van de minorstudenten. Tot slot wordt het beste Minor Lean verbeterproject van 2023 gekozen.

Kennissessies

Voorafgaand

Voorafgaand aan het HAN Lean Event bieden we deelnemers de mogelijkheid zich te verdiepen in een van onze kennis- en/of onderzoeksgebieden. We bieden tussen 13.00 en 14.00  het volgende inhoudelijke programma aan.

Process mining - Gerlinde Oversluizen en Thomas Lautenbach

Procesmining biedt de mogelijkheid om op basis van proces data (bijvoorbeeld geregistreerde boekingen op materiaal of orders) het verloop van een proces te analyseren en te visualiseren. Tijdens deze workshop leggen we uit wat procesmining inhoudt en behandelen we een praktijkproject waarin u de onverwachte inzichten kunt zien die we met deze methode verkregen.

Productpresentatie Mc Twin en CAD2Glass - Menno Herkes en Andras Ligeti

Het lectoraat Lean / HAN Lean QRM Centrum gaat twee producten leveren: Een digital twin om de doorlooptijd van productieprocessen te beheersen en een automatische generator van werkinstructies. Voorafgaand aan het HAN Lean Event presenteren wij deze producten officieel aan onze relaties. We tonen de werking in de praktijk, vertellen over de geschiedenis van de productontwikkeling en laten zien hoe uw bedrijf voordeel kan halen uit de toepassing van een proces digital twin en automatisch gegenereerde werkorders.

Actief leren verbeteren - Arian Hofland en Wilfred Knol

Tijdens deze sessie wordt u op een actieve manier meegenomen in het ontwikkelen van Continu Verbeteren binnen uw organisatie. Middels activerende werkvormen krijgt u een idee bij hoe u de ontwikkeling van continu verbeterroutines in uw organisatie vorm kunt geven. We gebruiken deze instrumenten binnen onze trainingen, maar u kunt hiermee ook zelf aan de slag binnen uw eigen organisatie!

Demonstraties van studenten

Werken in de u-vormige assemblagelijn

In het afgelopen half jaar hebben de ontwikkelingen van de smart technologieën in onze leer en probeer omgeving, de U-shaped cell niet stil gestaan. Tijdens deze periode is de Qube (een modulaire robot oplossing waar modules zoals een Cobot of een spider robot op aan gesloten kunnen worden) verder ontwikkeld. Zo hebben studenten een grijparm ontworpen en een module voor de Qube ontwikkeld die kwaliteitsfouten herkent op basis van Vision. Twee andere studentgroepen keken hoe werkinstructies geprojecteerd kunnen worden op het product, waarna deze gecontroleerd worden op kwaliteitsfouten. Deze middag kunt u doorlopend kijken naar verschillende demonstraties en in gesprek gaan met onze studenten en zo ervaren hoe deze oplossingen er uit kunnen zien voor uw bedrijf.

8ecc1774-0cf4-11ee-ad10-02565807075b CE-Innovation_workspace_2021_MHF5856, 2 jongens, demonstratie, nieuwe technieken, toelichten, presenteren

Programma HAN Lean Event 2023

14.00 Inloop met koffie en thee
14.30 Opening door Mitchell van Roij
14.40 Boussra Argoubi - Business Unit Leader - Kaizen Institute Nederland
15.20 Ronde 1 verbeterprojecten van onze Minor Lean studenten
16.10 Pauze
16.40 Ronde 2 verbeterprojecten van onze Minor Lean studenten
17.30 Prijsuitreiking beste Minor Lean verbeterproject 2023/netwerken
18.00 Einde programma

Leer van onze studenten

Kies uit 25 verbeterprojecten

Maak alvast uw keuze uit de 25 verbeterprojecten die onze studenten op 26 januari presenteren. U kunt die middag aan 4 sessies deelnemen.

U mag de door u bezochte presentaties beoordelen, waarna een van de studentkoppels een prijs zal ontvangen voor het beste Minor Lean verbeterproject van 2023.

Bezoek de pagina met projectbeschrijvingen en videopitches van alle verbeterprojecten en maak uw keuze.

e7bdf14e-0ce6-11ee-b6d5-02565807075b Studentpresentatie van Alva Laval 2 tijdens Lean Event 2019

Het HAN Lean Event vindt op 26 januari 2023 plaats op de HAN- campus in Arnhem.  Voorafgaand van 13.00 tot 14.00 bieden we een drietal kennissessies aan, het programma start om 14.30 en loopt tot 18.00. We hopen u na 2 online jaren in januari weer te mogen verwelkom. Hopelijk tot dan!

988b9032-0ce5-11ee-92f1-02565807075b Twee vrouwenhanden typen op het toetsenbord van haar laptop.
draw-cta-title