Lang leve taal! Conferentie NEDwerk 2023

b8486696-0ce7-11ee-ba59-02565807075b Twee studenten Leraar Nederlanders zijn op zoek naar een boek in de bibliotheek.

Laat je inspireren tijdens de conferentie NEDwerk! Een groot aanbod aan actuele workshops en lezingen, de presentatie van het nieuwe Handboek Vakdidactiek Nederlands én een keynote die je echt niet wilt missen! Een prachtige en waardevolle middag & avond in het teken van de Nederlandse taal.

Dit jaar kunnen we meer dan 25 workshops, lezingen en onderzoekpresentaties aanbieden met onderwerpen als: lesgeven over taal, vakoverstijgend grammaticaonderwijs, storytelling, literatuurgesprekken, formatief werken, taalonderwijs vanuit binnenuit versterken of vernieuwen, projectmatig werken bij het vak Nederlands, gebarentaal, taalkunde, morele thema's als ankers in een leerlijn, TOS en Op Expeditie met Taal.

Als deelnemer gebruik je tijdens de conferentie de enige echte NEDwerk-app, boordevol inspiratie. Ook staat er voor iedere deelnemer een heerlijk diner klaar én is er tijd om te nedwerken.

Een conferentie voor iedereen die zichzelf wil blijven ontwikkelen om op de best mogelijke manier bij te dragen aan de toekomst van onze leerlingen. Zien we jou ook op 5 april?

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Nijmegen - I/O gebouw
Kapittelweg 35
Nijmegen

Deelname
€25 (studenten) €75 (onderwijsprofessionals*)

Programma

• 15.00 – 15.10 uur: Opening van de conferentie + presentatie nieuw Handboek Vakdidactiek Nederlands
  • 15.15 – 16.15 uur: Keynote door Özcan Akyol
  • 16.25 - 17.10 uur: Workshopronde 1
  • 17.30 - 18.15 uur: Workshopronde 2
  • 18.15 - 19.15 uur: Tijd voor een heerlijk diner en het moment om volop te NEDwerken
  • 19.15 - 20.00 uur: Workshopronde 3

‘Lang leve taal’ past bij de keynote-spreker van de conferentie: schrijver, columnist en presentator Özcan Akyol (‘Eus’). Eus staat in zijn lezing stil bij de impact van taal op het krijgen en pakken van kansen in het leven. De literatuur leerde hem hoe je een oude identiteit achter je kunt laten en de bevrijding die dat kan zijn. Özcan maakt zich met grote regelmaat sterk voor het belang van taal,  goed onderwijs in het vak Nederlands en van het lezen van boeken.

Özcan Akyol

*Docenten van Quadraam en de HAN kunnen gratis deelnemen aan de conferentie. Behoor je tot deze groep, schrijf je dan in via deze link. Kosteloze annulering van deze inschrijving kan tot uiterlijk 29 maart (anders zal er 35 euro in rekening worden gebracht voor reeds gemaakte kosten).

Wat neem je mee naar huis?

Een hoofd en hart vol inspiratie voor je lessen en voor het curriculum Nederlands. Een verrassende en goed gevulde goodiebag. Nieuwe contacten. En… misschien wel één van de nieuwe Handboeken Vakdidactiek Nederlands die we verloten óf een andere interessante publicatie op je vakgebied.

Voor wie?

Deze conferentie wordt georganiseerd voor en door docenten Nederlands en studenten van de lerarenopleidingen Nederlands. Daarnaast is iedereen die het onderwijs en het vak Nederlands een warm hart toedraagt van harte uitgenodigd om de conferentie bij te wonen.

Bereikbaarheid

Het I/O-gebouw van de HAN is heel goed te bereiken met het openbaar vervoer. Er is een directe busverbinding naar NS-station Heyendaal. Van daar is het enkele minuten lopen naar het I/O-gebouw.

Er is een grote parkeergarage voor auto’s en fietsen onder het gebouw. De ingang daarvan bevindt zich aan de zijkant van het gebouw, aan de Kapittelweg. Er is voldoende ruimte en parkeren is gratis.