131700 Beeld van bovenaf in auditorium met volle zaal voor presentatie

De afgelopen 2 jaar heeft de HAN met Saxion, Zuyd en OU onderzoek gedaan naar het gebruik, de kwaliteit, de werking en effectiviteit van Loopbaanchecks. Graag delen we de resultaten met jullie op vrijdagmiddag 30 september tijdens het event Verder op weg met Loopbaanchecks bij Saxion in Deventer!

Snelle info

30 september 2022Datum
    13.15 - 17.00 uurTijd
    Saxion, DeventerLocatie

Programma Verder op weg met Loopbaanchecks

• 13.15 - 13.30 uur   Inloop
  • 13.30 - 13.35 uur   Opening door Keklik Yücel
  • 13.35 - 14.15 uur   Presentatie onderzoeksresultaten Effecten  Loopbaanchecks door Sjoerd de Vries.
  • 14.30 - 16.15 uur  Twee workshoprondes
  • 16.30 - 17.00 uur  Panelgesprek Effecten loopbaanchecks
  • 17.00 uur               Slotwoord met aansluitend een borrel

Je kunt 2 van de onderstaande workshops volgen:

1. Loopbaanbegeleiding; Hoe bereik en begeleid je praktisch opgeleiden? - Jos de Jong, Saxion
    In deze workshop worden de aanbevelingen uit het eindrapport besproken en wordt gebrainstormd over hoe juist die doelgroepen die lastig te bereiken zijn, te bedienen.
  2. Benutten van arbeidsmarktinformatie in loopbaanadvisering - Jolien Klein Wassink en Dennis Alexander, Leerwerkloketten
    Een interactieve workshop door het Leerwerkloket over het gebruik van arbeidsmarktkennis: welke bronnen zijn er? Welke zijn betrouwbaar en bruikbaar? Wanneer en hoe verwerk je ze in je begeleiding?
  3. Methodisch werken; omslag van wensen naar haalbaarheid? - Sabien Coenen, Optios
    Moet er in een loopbaantraject meer nadruk komen op de kansen op de arbeidsmarkt (d.m.v. AMI) in plaats van op de wensen van de deelnemers?
  4. Hoe meet u het effect? - door Derk-Jan Nijman, HAN
    Loopbaanprofessionals en organisaties samen in gesprek over het systematisch in kaart brengen van (duurzame) effecten van loopbaaninterventies.
  5. Dashboard skills - Jörgen Zegel, UWV
    Concreet aan de slag met skills en beroepen, een presentatie van het dashboard dat het UWV hiervoor gebruikt.
  6. Wat is er nodig aan scholing en professionalisering? - Lenneke Brouwers en Connie van der Zwan, Noloc
    Tijdens een brainstormsessie halen we graag input op wat volgens loopbaanprofessionals nodig is om het vak aan te laten sluiten op de arbeidsmarktontwikkelingen.

Je gaat naar huis met kennis, ervaringen, inspiratie en praktische tools waar je de volgende dag meteen mee aan de slag kan. Dit event mag je dus niet missen!

Wat zijn Loopbaanchecks?

Inzetbaar zijn en blijven is in deze dynamische wereld belangrijker dan ooit. Loopbaanprofessionals zijn een belangrijke schakel om werkzoekenden en werkenden te voorzien van relevantie informatie en hen te begeleiden bij het in kaart brengen van huidige en toekomstige mogelijkheden op de interne en/of externe arbeidsmarkt.  Een periodieke loopbaan APK, ofwel loopbaancheck is daarvoor hét instrument.
Het event Verder op weg met Loopbaanchecks: inzicht in de effecten van Loopbaanchecks is voor loopbaanprofessionals, studenten, collega's en relaties die met Loopbaanchecks te maken hebben of er geïnteresseerd in zijn. Dit event is een buitenkans om in 1 middag de belangrijkste inzichten te horen, onderzoekers te spreken én om zelf, live en praktisch, aan de slag te gaan met werkwijzen die de effectiviteit van loopbaaninterventies kunnen verstevigen.

6b6e71ba-0cf8-11ee-8bbd-02565807075b Post-hbo Bedrijfskunde, pauze, hal, praten, gezellig, Ruitenberglaan 31, 2022

Zet in je agenda: 30 september

Ga nu naar de site en claim jouw stoel voor het event Verder op weg met Loopbaanchecks op vrijdagmiddag 30 september, van 13.15 uur tot 17.00 uur bij Saxion in Deventer. Aanmelden kan via deze link. Een week van tevoren ontvang je een bevestiging met daarin informatie m.b.t. parkeren.

Graag tot vrijdag 30 september 2022!

Lectoraat

Leren tijdens de Beroepsloopbaan

Onderzoekers van het HAN-lectoraat Leren tijdens de beroepsloopbaan zijn betrokken bij het event Verder op weg met Loopbaanchecks. Wil je meer weten over het onderzoek naar Loopbaanchecks? Neem dan contact op met Derk-Jan Nijman.

groep jonge mensen rond presentatie