kapstok in gang wijkcentrum

Werkplaats Sociaal Domein Zuyd (WSD Zuyd) van Zuyd Hogeschool en de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) organiseren op donderdag 15 april 2021 (15.00 - 16.30 uur) de digitale Expertmeeting 'Opbouwwerk in tijden van Covid-19'.

Snelle info

Datum en tijd

15.00-15.05
Welkom door Sabrina Keinemans, lector Sociale Integratie, Zuyd Hogeschool

15.05-15.20
Solidariteit in tijden van Covid-19; inzichten uit de regio Arnhem en Nijmegen (Annica Brummel, Lectoraat Versterken van Sociale Kwaliteit, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen)

15.20-15.35
Opbouwwerk in de tijden van Covid-19: inzichten uit Limburg (Maja Ročak & Chantal van Lieshout; Lectoraat Sociale Integratie, Zuyd Hogeschool)

15.35-15.40
Korte pauze

15.40-15.50
Reflectie op onderzoek door beleidsmakers: Jan Bannink, Gemeente Nijmegen & Stefan van Vreedendaal, Gemeente Maastricht.

15.50-16.00
Reflectie op onderzoek door Welzijnsinstellingen: Joran Bijl, Punt Welzijn Weert & Fenna Hendriks, Bindkracht10 Nijmegen.

16.00-16.10
Reflectie op onderzoek door docenten Social Work: Vivianne van Wijk, Academie voor Sociaal Werk, Zuyd Hogeschool & Liselotte de Bruijn, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

16.10-16.30
Plenaire discussie naar aanleiding van de vragen uit het publiek

Voor wie?

Deze bijeenkomst is bedoeld voor beleidsmedewerkers en docenten Social Work en professionals en vrijwilligers in het sociaal domein.

Aanmelden is niet noodzakelijk. U kunt deelnemen via deze Microsoft Teams link.

Heb je vragen voor, tijdens of na de bijeenkomst?
Stuur dan een mailbericht naar wsd@zuyd.nl

Meer over ons lectoraat

Versterken van Sociale Kwaliteit

Rechtvaardigheid, gelijkwaardigheid, solidariteit en menswaardigheid zijn de centrale waarden van sociale kwaliteit. Het Lectoraat Versterken van Sociale Kwaliteit is gericht op sociale kwaliteit als middel om achterstellingen te doorbreken. En om reële perspectieven voor mensen in kwetsbare omstandigheden te creëren. Wij willen de kwaliteit van leven van mensen verbeteren.

Nijmegen mensen in winkelstraat met kerk op achtergrond
Regio Arnhem en Nijmegen

Werkplaats Sociaal Domein

De projecten en activiteiten van het lectoraat krijgen onder meer gestalte in de Werkplaats Sociaal Domein Arnhem en Nijmegen. Hier onderzoeken we concrete vraagstukken uit het werkveld, zoals eenzaamheid, armoede en hoe jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt hun weg in de samenleving kunnen vinden. In de Werkplaats werkt het lectoraat met diverse gemeenten, zorg- en welzijnspartners en docenten en studenten van de sociale en zorgopleidingen samen.  Ons doel is om iedereen tot zijn recht te laten komen in de samenleving. Iedereen moet kunnen participeren op een manier die bij die persoon past en hem/haar goed doet.

bijeenkomst wijkatelier lindenholt- groep aan tafel docente in het midden