Handleiding voor redacteuren HAN.nl

Op deze plek staat de online handleiding voor redacteuren binnen en buiten MCV voor het werken in het CMS. Op deze overzichtspagina staan alle componenten kort omschreven met een link naar een uitgebreide instructie per component. Je leest meer over hoe Roxen werkt (handleiding), welke regels er gelden (richtlijnen) en welke stappen je daarbij moet volgen (procedures). Het is een levend document en nooit compleet. Geef vooral een gil als je op zoek was naar informatie en het niet vond.


Nieuw: Image component

Sinds kort is het Image component beschikbaar. Hiermee kun je voor je sitebezoeker een opvallend grote afbeelding plaatsen met een eyebrow, titel, introtekst en tekst voor een afbeelding (deze wordt in een zwart blok weergegeven). Wil je weten hoe je dit werkt? Lees dan verder en check de instructievideo!

Aan de slag Werken met de componenten

Speciaal soort contentBeheren van takeovers

Een takeover is een speciaal soort content die onderdeel uitmaakt van een pagina. Takeovers worden echter niet geïndexeerd door zoekmachines.We maken onderscheid tussen verschillende soorten takeovers:

  • Algemene takeovers
  • Opleidingsspecifieke takeover

Takeovers kunnen bestaan uit een enkele of meerdere pagina’s.

 

Een beeld zegt meer dan duizend woordenBeelden plaatsen in het CMS via Brandspot

We hebben een koppeling tussen Brandspot (de beeldbank) en het CMS systeem van de HAN. Dat betekent dat alle beelden (ook die voor eenmalig gebruik, logo’s etc) in Brandspot gezet moeten worden. Ze worden dan vanzelf beschikbaar in het CMS-systeem. In deze opzet kunnen er op geen andere manier plaatjes toegevoegd worden. Dit doen we omdat we dan kunnen waarborgen dat alle afbeeldingen die worden gebruikt op de website zijn goedgekeurd, gebruikt mogen worden, rechtenvrij zijn maar ook om te voldoen aan wet- en regelgeving omtrent archivering en de alom bekende AVG. Bovenstaand is tevens een eis van de informatiemanager en security officer van de HAN.

Ik wil gaan werven voor een nieuwe opleiding? Wat moet ik doen?Proces nieuwe opleiding

Om aan de slag te gaan met de (online) wervingsactiviteiten voor een opleiding, moeten er een aantal zaken geregeld worden. Meer over het proces en de templates vind je op de uitlegpagina.

Kerngegevens van opleidingenVLS (voorlichtingsysteem)

VLS is binnen de HAN het bronsysteem voor opleidingsgevens voor wervingsprocessen. 
Zo zorgt VLS ervoor dat de opleidingsgegevens van de HAN getoond kan worden op de externe wervingsportalen zoals Studiekiezer123.nl en springest.nl. 
De nieuwe HAN.nl gebruikt VLS als bron voor kerngegevens van een opleiding. Staat de opleiding niet in VLS, dan kan er op HAN.nl geen webpagina gemaakt worden. Dit geldt voor - alle varianten van- Bachelors, Masters, AD's en het niet bekostigde aanbod. 

 

Formulieren en nog meer formulierenSummit

Summit is een CMR, een ContactMomentenRegistratiesysteem. We gebruiken Summit voor het maken van formulieren voor brochures, Open Dagen, Proefstudeer- en Meeloopdagen en een aantal andere studiekeuze-events. Alle gegevens die door bezoekers in deze formulieren worden ingevuld komen in Summit terecht, waardoor Summit een schat aan persoonsgegevens bevat. Deze gegevens kunnen door Werving gebruikt worden om gericht vervolgacties uit te voeren. 

Bugs en issues han.nlWelke bugs/issues zijn er allemaal bekend?

Regelmatig worden issues en bugs aangedragen via de Servicedesk MCV. Daar waar mogelijk lossen we zaken op, in samenwerking met ICT en het team van het project HAN.nl. 
Ook zijn er bugs en issues die niet 1,2,3 op te lossen zijn en waar meer tijd in gestoken moet worden. Kijk ook op de pagina met gemelde bugs en issues

Kom je een bug/issue tegen op de nieuwe han.nl die nog niet bekend is? 

Voor het voetlichtRichtlijnen plaatsen nieuwsbericht en event op homepage

Je kunt je een nieuwsbericht of event aanbieden voor plaatsing op de homepage van han.nl. Lees hier de werkwijze die gehanteerd wordt en de richtlijnen waaraan zo'n bericht moet voldoen. 

Heb je nog vragen?Stel ze!

Heb je nog vragen of kom je problemen tegen op de site? Neem dan contact op met Servicedesk.MCV@han.nl.

Omschrijf je vraag of probleem zo helder mogelijk. Vermeld altijd de URL waar je het probleem ervaart en vermeld je browser en browserversie. Maak indien mogelijk screenshot(s) en/of een screencapture.