HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Feedback op virtueel onderwijs

Je kent ze vast wel: de VR-brillen, waarmee je een andere werkelijkheid binnenstapt. Maar wat kunnen toekomstige leraren ermee, voor feedback op klassenmanagement en oudergesprekken? Dat werd onderzocht met subsidie van SURF.

22 april 2024
ffa680c0-fd7f-11ee-aa65-345ef59c63be Screenshot simulatie VR onderzoek Educatie
Onderwijs en Opvoeding

Wil jij je omscholen tot leraar in het vo/mbo?

Op woensdag 10 april is er een Oriëntatie-Inspiratie avond voor iedereen die overweegt om leraar te worden in het voortgezet onderwijs of mbo. Iedereen die zich wil oriënteren en ontdekken of het onderwijs iets voor je is, is van harte welkom op deze avond.

26 maart 2024
0111eb7e-0ce6-11ee-a8b8-02565807075b Leraar staat les te geven voor de klas en geeft de beurt aan een leerling die vooraan zit met zijn vinger omhoog.
Onderwijs en Opvoeding

Kom jij naar de Arnhemse Onderwijsmarkt voor primair onderwijs?

Op woensdag 17 april is het Arnhemse Geniet in de Weerd het podium voor de Arnhemse Onderwijsmarkt voor primair onderwijs. Iedereen die nieuwsgierig is naar het Arnhemse basisonderwijs, (voortgezet) speciaal onderwijs of een werkplek zoekt is van harte welkom op de Arnhemse Onderwijsmarkt 2024.

08 maart 2024
251010a6-0cfe-11ee-a4c1-02565807075b Drie kinderen spelen buiten en hangen aan het speelrek
Onderwijs en Opvoeding

Hoe leid je docenten op voor het mbo in een veranderlijke wereld?

Hoe leiden we docenten op voor het middelbaar beroepsonderwijs? Hoe bewegen we mee met maatschappelijke veranderingen? Hoe kan het Lectoraat Responsief Beroepsonderwijs daar aan bijdragen? Lector Wietske Kuijer-Siebelink gaat er met lerarenopleiders, Sander Berendsen en Carlijn van Diepen, over in gesprek.

02 februari 2024
e2f8b740-babd-11ee-b389-c45bba5d2aa3 Videostill van video met Sander Berendsen en Carlijn van Diepen over onderzoek van het Lectoraat Responsief beroepsonderwijs

Het onderwijs als sjoelbak

Marjolein Moorman over kansengelijkheid en armoedebestrijding in het onderwijs

12 oktober 2022
407950 Rechtenvrije foto van Marjolein Moorman
Onderwijs en Opvoeding

Leraar worden bij de HAN met je vwo-diploma

Bij VWO-leerlingen gaat iedereen er vaak vanuit dat ze straks naar de universiteit zullen gaan. Helemaal niet zo vanzelfsprekend eigenlijk. Want het gaat er niet alleen om wat een leerling kan, de vraag is vooral wat bij de leerling past. Is het een doener of een denker? Vergeet ook niet: het één sluit het ander niet uit. Na het hbo kun je natuurlijk alsnog een hbo- of wo-master halen.

29 september 2022
363261 po kinderen schrijven een brief

Lesmodule Vrijheid voor het mbo

Hoe behandel je in het mbo het thema vrijheid? Vier mbo-scholen, de Gelderse oorlogsmusea en HAN Academie Educatie hebben gezamenlijk een nieuwe leerlijn ontwikkeld binnen het Programma Vrijheid. Mbo-studenten gaan daarin aan de slag met de vraag: wat betekent vrijheid voor de maatschappij van nu?

24 september 2022
32924 profielfoto mrc van berkel
Onderwijs en Opvoeding

Snelle carrièreswitch naar het onderwijs

Het lerarentekort groeit en er worden nog grotere grote tekorten verwacht in de nabije toekomst. Er lopen diverse trajecten om te proberen deze tekorten terug te dringen. HAN Academie Educatie werkt hier graag aan mee.

23 mei 2022
Docent aan het lesgeven

Leraar in het Voortgezet Onderwijs

Samenwerkingsverband Leraar in Nijmegen organiseert op woensdag 30 maart 2022 een oriëntatieavond voor iedereen die leraar wil worden in het voortgezet onderwijs. Tijdens deze avond op het Kandinsky College Nijmegen krijgen carrièreswitchers en op- en omscholers informatie over de opleidingsmogelijkheden voor het docentschap in het VO. Men kan kennismaken met de middelbare scholen van Nijmegen en in gesprek gaan met ervaringsdeskundigen.

16 maart 2022
Telefoons internationaal

Subsidieregeling lerarenbeurs verruimd

Het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft het studieplafond van de subsidieregeling lerarenbeurs voor 2022-2023 verhoogd. Ook krijgen aanvragers die vorig jaar zijn afgewezen vanwege het tekort aan subsidiegelden nu voorrang.

16 februari 2022
28654 twee studenten lachen met laptop